Gå til innhold

Jordfeil på vectra -95

Ranger emnet

skyy

Anbefalte innlegg

Har hatt problem en stund med at bilen(vectra 2,0 16v 136hk 1995 ) har stoppa helt uten videre, å når jeg prøver å starte igjen virker de som den bare får helt fiel balnding:( Men når bilen er blitt kald igjen starter den fint. Når denne feilen oppstår viser måleren tom tank (Noe de ikke er). De samme skjedde for et par dager siden, men etter dette har den ikke startet igjen. Blinklys og skiltly slyser svakt når tenninga er på. dvs et tegn på jordfeil. Er de noen som har vært borti sånne feil? eventuellet vet om dårlige jordingspunkt?

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var mystisk...

JEg ville gått over alle jordingspunkt, spesielt jordinga til batteriet og motoren. Skru av jordingene, og puss med stålbørste hvis nødvendig... skru dem så godt til igjen.... Du kan å måle batterispenninga, denne skal jo ligge mellom 11,5 og 13V når motoren er av, og på 14,4V på tomgang... Ellers kan det kanskje være hjernen på bilen som ikke er helt god???

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det elektriske systemet feiler på en Opel Vectra A er gammelt nytt. Har erfart både det ene og det andre når det gjelder den bilmodellen. Mitt råd er at du tar med bilen bort til en Opel verksted, de burde skjønne hva som er galt. Trur ikke det er første gangen de skrur på en Vectra A med teknisk feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve å finne feilen selv, kan fort bli mange lapper vis jeg sender bilen på verksted. (Er student så økonomien er ikke på topp) Fant noe pin-data på nette, så jeg får prøve å måle meg fram til feilen. :dude:

Seat Leon cupra tdi4

Accord 2,0 exi

Vectra 2,0 16v -95 (Solgt)

Manta GSI -86 (Prosjekt)

Vectra 2000 4x4 -89 (Solgt)

Ascona A -72 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider