Arfas Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Er det noe forskjell på dem? Sikkerhet osv? og effekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Desember 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2010 Kjede varer stort sett hele bilens "levetid" og trengs i utgangspunktet ikke å byttes, mens reim må byttes på ulike intervaller. Alt fra 60 tusen km til 120 tusen km. Varierer fra motor til motor. Effekt er det ingen forskjell på. Her kan du lese om reim: http://no.wikipedia.org/wiki/Registerreim Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Peugeot-dieselmotoren 1.6Hdi (som man også finner i diverse Ford, Volvo, Mini) har bytte hver 240 000 km. Det vil si kanskje ett bytte i løpet av bilens levetid. Så de praktiske forskjellene er ikke veldig store. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Peugeot-dieselmotoren 1.6Hdi (som man også finner i diverse Ford, Volvo, Mini) har bytte hver 240 000 km. Det vil si kanskje ett bytte i løpet av bilens levetid. Så de praktiske forskjellene er ikke veldig store. Hugs og at det kan være maks eit antall år og! Men når det gjelder peugeot, so varer sikkert ikkje bilen so altfor lenge alikevel ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 max 5år på reimer uansett kjørelengde...gummien blir hard og porrøs...elrs så står der i instruksjonshåndboka på km. Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 max 5år på reimer uansett kjørelengde...gummien blir hard og porrøs...elrs så står der i instruksjonshåndboka på km. Meiner at det står 8år/160 000km på min S60 Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 har jobbet på flere bilverksted og alle sier tommelfingerregel er 5 år MAX...hardt og være gummi i 8år vil jeg tro!!:coplight Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flatpedal Skrevet Januar 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2011 Hugs og at det kan være maks eit antall år og!Men når det gjelder peugeot, so varer sikkert ikkje bilen so altfor lenge alikevel ;) Flåsete kommentarer kan du spare deg for. Siter Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr Landau Skrevet Januar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2011 På Peugeot/Citroén 1,6HDI er det 10år eller 240000km. Tror ingen andre har laget noe tilsvarende som disse Franske vidundermaskinene :) Ford 1,6 Z-tec har 150000km eller 5år, noe som også kan sies å være brukbart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2011 Meiner at det står 8år/160 000km på min S60 Desverre vært borti 2-3 stk S60 som det har røki på pga dette:/ Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greddyspeed Skrevet Januar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2011 Alle nye Peugeoter solgt etter juni/juli 2009 er satt opp på "Forsterket vedlikehold", det vil si 5år/120000km på de fleste modeller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Desverre vært borti 2-3 stk S60 som det har røki på pga dette:/ Er det dyre skader og vart dette dekka av Volvo? På min bil vart reima bytta for 3 måneder siden. Eg pleier å ha bilane mine lenge, so viss eg har den om 5-6 år, so bør vel eg antagligt vurdera å bytta reima att. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Tidene settes ned pga klimaet er oppe i det kalde nord. Gummien tåler ikke de stadige tempraturforandringer. enkelte sier fortsatt 10 år, men 5 år er nok en grei regel Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2011 Er det dyre skader og vart dette dekka av Volvo?På min bil vart reima bytta for 3 måneder siden. Eg pleier å ha bilane mine lenge, so viss eg har den om 5-6 år, so bør vel eg antagligt vurdera å bytta reima att. Eg har sett eit tilfelle på ein V70 med ein femsylindra dieselmotor den eine registerreima røk. Han måtte ha nye ventilar og ein nye kamaksling. Ja, kamakselen hadde brukket i to. Det kom på 20k. Men kvifor regreim foran og bak? Har også inntrykk av at ein må bytte regreim oftere på ein Ferrari. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg