Red corpus Skrevet Desember 30, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2010 Er den mer eller mindre lykkelige innehaver av en 93 1,4 8 vetiler med tenningsproblem. Den har de siste år vært lite brukt pga nevnte problem. Har sveist all rust og kunne derfor tenkt meg å finne feilen slik at den kunne brukes. Den dør plutselig under kjøring/ tomgang. Intet mønster varm/ kald kort eller lang kjøretur. Lar seg deretteer ikke starte før den har tenkt det selv. Noe som like godt kan ta 5 min som 5 timer. Mistenkte i lengre tid tenningsmodul, men denne er frikjent. Under anfallene har jeg ikke høyspent ut fra coil. Noen som har forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red corpus Skrevet Februar 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2011 Da var saken løst. Bilen var endelig dum nok til å komme frem med feilen mens den var i garasjen. Da var det bare å finne frem multimeter og begynne å måle. Det viste seg å være brudd i magnetføleren som står nede på svinghjulet. ps. har gjennom de siste par år spurt utrolig mange verkstedansatte innen opelsystemet uten å få råd. Den dummeste var vel egentlig verksmesteren som foreslo å stappe hull i katalysatoren.............. ds. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir69 Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 Hei, har samme problem med en 97 mod. Hvor sitter denne magnetføleren? Og hva gjør den? Har byttet alle tenningsdeler utenom coilen, tenkte på å bytte den også. Men vil sjekke den magnetføleren først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielsm Skrevet Oktober 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2011 han skrev det jo nettopp. svinghjulet Siter Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER VW caddy 1.9 TDI 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg