Gå til innhold

Skal ha meg en vinterbil - Sett for meg en Audi Quattro.

Ranger emnet

Ermac

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en vinterbil og som samtidig har en heftig motor med turbo. Har da sett for meg en Audi Quattro..

Har blitt anbefalt S2, S4 eller S6.

Også blitt anbefalt å styre unna 1.8 da det ikke blir riktig så gøy med den lille turboen.. Så har blitt fortalt at 2.2 med fem sylindret motor er det jeg må se etter pga. den gromme lyden.

Vil helst ha diffsperre på bilen, og har forstått at det bare er de eldre modellene som faktisk har dette..

Hvilken type og modell er det jeg bør se etter egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audi 5`r er ingen dumm ide, skudd sikker motor og drivverk ;) s4 i tidlige 90 tror eg har sperre orginalt, og S6 tror eg har det på alle uten om automaten, men er ikkje sikker da :) ellers at du ska styre unna 1,8L er no så som så... og liten turbo er de jo ikkje om en gjør noe med det ;) (rekner med det er A4 det er snakk om? ).. min er ivertfall meget morro på vinteren, litt eksplosiv på turtall da, enten har en lade trykk ellers så har en de ikkje :P av og på :P

men ellers må eg og ambefale de 5syl turbo maskinene de er kanon :)

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig mye å velge mellom her nei, så må si meg enig i de du har funnet fram.

De hadde lignende problemstilling i Autofilbladet her for et par nummer siden og han endte opp med en Subaru Legacy Turbo. Problemet med de er at de er utrolig sjeldne, men finner du en sånn er det bare å løpe og kjøpe! Prismessig ligger de rundt 30 000.

De andre "kandidatene" i bladet var Audi 90(?) Quattro og BMW 325 iX, men de nådde som sagt ikke helt opp

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...