Neo25 Skrevet Januar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2011 Hei Bare lurte på når dette bytte skal skje? Hørt snakk om at det er tannreim og ikke reg reim. Evt på hvor mange km er det lurest å bytte? Bilen har nå gått 97 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 (endret) Du skriver ikke hvilken modell bil du har.. Men visst du har R53 så har motoren ikke register reim men kjede. Er usikker på bytte intervallene på dette, men det holder mye lengre enn register reim.. står her at det ikke er noe spesielle intervaller på register kjedet.. http://www.mini2.com/forum/maintenance-mini-care/166695-timing-belt-change.html Endret Januar 13, 2011 av scanspeed Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neo25 Skrevet Januar 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Ja, fikk vite det også at det er kjede. Bilen har rulla 100km nå så.... Det holder vel en stund til får vi håpe;) Har ikke noe særlig erfaring med Mini, vet dere om typiske feil med 03 mod? Vindusheisen på førersida kødda litt i sommer, men funker nå igjen plutselig. Låsen på hanskerommet spretter opp så fort det kommer en sprekk i veien. Hadde bilen inne for en sjekk hos BMW. Det de skulle sjekke etter var bakrutepusser(funker ikke),bremsekloss sensor(skiftet klosser selv),ryggelys defekt,skifte dørlist på førerdør og en liten list på taket. Pris: 19,148,- Nice pris! NOT! God damn... Sjekket også med FMS angående tuning og de skulle ha 27,500,- for en oppgradering. Alt 1: Chiptuning, Milltek Komplett Eksos m/Manifold og Racekat, samt 2x 76mm Enderør, Sportsluftfilter f.mont, Prisoverslag Kr. 27500,-Inkl.mva Effekt: 180 hk og 220nm Dette er mye penger, for så lite effekt. Noen som har bedre forslag? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scanspeed Skrevet Januar 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2011 Her står det litt om kjente problemer til de forskjellige modellene: http://www.motoringfile.com/mini-r50r53-buyers-guide/ Skift lade hjul til et mindre, eksos, intercooler og luftfilter så får du vell litt mer hk under panseret.. :) Visst du kan skru litt selv, kan mye av dette gjøres på egenhand og spare mange kr i montering. Siter - 2008 VW Passat 4-Motion - 1999 Suzuki GSX-600R (X) 2002 Mini Cooper S Hartge MRS (X)1990 Audi 90 20v quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.