Gå til innhold

Tomt batteri - ofte

Ranger emnet

tobiasw

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et problem med Golfen nå når det er kaldt om vinteren. Ca annenhver morgen har jeg tomt batteri, helt flatt. Jeg har toppladet batteriet 5-6 ganger de siste månedene, og etterfylt batterivann. I tillegg er jeg flink til å ikke bruke varme i setene, varmetråder i bakruten, radio, lys i dashbordet osv. Jeg tar meg også noen lengre turer for å lade batteriet ofte.

Hva kan dette komme av? Er batteriet helt utslitt? Vet ikke når det ble byttet. Eller kan det komme av defekt dynamo? Det lyser ingen ting i displayet om batteri/dynamo.

Til info fant jeg ut at den ettermonterte alarmen tappet batteriet for myestrøm, men den har jeg koblet om.

Håper på gode svar :)

Subaru Forester

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å finne ut om dynamoen er gåen, starter du bilen og måler spenningen på batteriet. Om dynamoen virker, så skal du måle rundt 14 Volt. Om den er defekt vil du måle ca. den samme spenningen som når bilen ikke er i gang (ca. 12 Volt).

'98 Nissan Almera 1.4S - '97 Nissan Almera 1.6 (delebil) - 86' Volvo 740 (solgt) - '92 VW Golf VR6 (solgt) - '87 Volvo 745 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten er det pga cd spillern. ta ut spillern et par dager og seom det virker fint da. eller så er det pga anleggi bilen om du har det!!og koble fra anlegget.samme problem hadde jeg!koblet fra anlegget og den har gått i 30dager uten lading nå!!

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Slet med det samme i min passat i fjord vinter. Hos meg var det den aktive subben som stjal strøm, når jeg koblet vekk den var problemet borte. Ta av + pol på batteriet, mål så med et ampermeter mellom + pol og batteri. Skal da ikke trekke mere enn 0,03-4 a. Visst du har mere enn det må du prøve å fjerne 1 og 1 sikring i sikringsboksen, men jeg tror at mest sannsynligt er det en cdspiller/bilstereoutstyr som er synderen. Eller kanskje batteriet visst det er gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider