Gå til innhold

Oljeskift , diffrensial

Ranger emnet

Bændik1988

Anbefalte innlegg

visst det uler voldsomt i den så tyder det helst på att den har gått med for lite eller for dårlig olje slik att det har blitt varmgang i lagra i diffen.

Men kan jo ha flaks, ofte hjelper det med en skikkelig tjukk olje.

Ville enten brukt Opel sin orginale diff/gear olje samt sperre tilsetning enten Redline sin LS olje.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst det uler voldsomt i den så tyder det helst på att den har gått med for lite eller for dårlig olje slik att det har blitt varmgang i lagra i diffen.

Men kan jo ha flaks, ofte hjelper det med en skikkelig tjukk olje.

Ville enten brukt Opel sin orginale diff/gear olje samt sperre tilsetning enten Redline sin LS olje.

Den ulinga må komme fra ett hjullager tror jeg. Er vertfall lett å høre at den kommer fra enden av akslingen (venstre side) , men man kan jo kanskje bli litt lurt av hvor lyden kommer fra.

Sperre tilsetning? Det var nytt for meg xD Får bestille orginal diff olje og høre om dem har sperre tilsetning da :)

Btw , så er diffen lekk.. Ser det har rent ut olje. Tenkte å tette med blåsilikon. Gjorde det på volvo'n min da jeg bytta innmaten i diffen.

Men om det fortsatt er mye olje i diffen er det vel en sjangs for at lagrene i diffen har berga. Er vel ikke mulig å teste dem uten å ta ut diffen heller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 2 typer olje å få kjøpt ser jeg (hos mekonomen)

Diff Castrol SAF-XJ helsyntet 75W-140

og

Diff Castrol Hypoy LS 90 mineral SAE 90W

Hvilken bør jeg kjøpe? :P

Den med uthevet skrift.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

sliter litt med oljeskiftet på diffen :P er det en spesiell umbrakonøkkel for å få opp påfyllings bolten??

I settet jeg bruket var det en som var akkurat for liten , og neste var for stor.. vil egentlig ikke bruke meiselen der heller :P

Det er oljepåfyllinga som er midt på diffen på høyre side sett bakfra ja??

Lenke til kommentar
Del på andre sider