Gå til innhold

Enkel oppgradering av lyd i Fabia I

Ranger emnet

cecolon

Anbefalte innlegg

Jeg har en Skoda Fabia 2004 stv. Lyden består av en pioneer CD/radio, originalhøyttalere i frontdørene tror jeg, en Parrot Mki9100 (bluetooth-grensesnitt som overstyrer radio) og stort sett spotify fra mobilen via bluetooth.

Lyden er ganske kjip, for eksempel høres ikke bass noe særlig (rytme, kontrabass i jazz etc). Det ser også ut til å være en løs bit i høyre dør, som lager mye skurring.

Har noen forslag til enkle og rimelige ting jeg kan gjøre for å oppgradere lyden? Jeg vil helst slippe å gjøre mye arbeid med å legge ledninger, så jeg har lurt litt på en flat aktiv sub til å ha under passasjersetet. Er usikker på hvor mye utbytte jeg har av å bytte ut dørhøyttalerene, tar gjerne mot anbefalinger her. Lurer også på om Parroten blir en stor begrensning, tror den har 4x20W forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.bare å skifte høyttalere i dørene m forsterker merker du myyyye på.er ikke så stress og legge opp en pluss kabel og jordingspunkt og trekke nye høytaler ledninger.uansett så er tiden verdt det ;)alt for god lyd.du må trekke strøm ledning til den aktive sub n uansett.hehe.mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Bilradiospesialisten i Stavanger i dag og fikk god hjelp. En ulempe med oppsettet mitt er at Parroten ikke kan forsterkes uten videre ifølge kundebehandleren. Jeg kan forøvrig skifte høyttalerene og forhåpentligvis få endel bedre lyd.

Hvor vanskelig er det å få av dørtrekkene på Fabia I (2004 stv) uten å ødelegge noe? Og helst få de på igjen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider