Gå til innhold

VR6 i cabben?

Ranger emnet

Volke Vogn

Anbefalte innlegg

Vil dette funke uten masse tja..ombygging?

Har en Golf 3 cab (94) som jeg muligens har ordnet en ny motor til; en VR6 (og girkasse). Det sitter 1,8 i bilen min i dag.

Bilen som motor hentes fra er krasjet bak..så jeg har mulgiheten til å ta deler foran. Hva trenger jeg for å få motor og sånt til å funke i min?

Er det noen som har greie på motorbytte likt dette? (Trenger konkrete tips, ikke sånne "antar" tips...dem har jeg i hodet selv he he)

Og åssen er det å få sånt godkjent til slutt..noe spes siden det er en cab?

Cab med VR6 høres ikke så verst ut synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hele bilen.... mye enklere å flytte over.

Du trenger hele for/bakstilling,er også viktig å få med alle deler til tenning osv da donorbilen kan ha startsperre osv

Ang godkjenning må du nok til tyskland og få tüv papirer iogmed at cab`en aldri er levert med større motor enn 2.0 L her i landet.Evt send en mail til tom.sagerud@moller.no og hør om du får godkjenningspapirer (Han er ansvarlig for dette på møller)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Et lite problem med denne bilen (donor) er at den står langt nord, og motor (+ deler) blir sendt med linjegods nedover hit på østlandet. Så jeg skal fortelle hva jeg trenger (og betale he he)... Hadde jeg hatt hele bilen her i garasjen kunne jeg jo sammenlignet og flyttet over del for del...

Han typen fra Møller har jeg kontaktet flere ganger...men som kjent så bruker gjerne Møller 1 år før det skjer noe...dessverre.

Noen som har gjordt dette byttet før?? (mener jeg leste dette her inne på forumet men fant ikke igjen tråden...får søke litt mer da..)

...hadde vært kult å bli ferdig til cab-sesong..he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider