Gå til innhold

Nye VW Amarok

Ranger emnet

Germanlook

Anbefalte innlegg

For en bil. Får nevne da at imorgen regner jeg med å bestille en :) På tide å bytte ut V40.. :)

Jeg bestilte en bare av å se bilder, og lese detaljer.. og ble enda litt mer overbevist da jeg så bilen på utstilling i butikken. Da vi var på Gardermoen Motorpark for å kurses i sikkerhetskjøring, og terrengkjøring var jeg enig med meg selv at jeg hadde tatt et riktig valg :)

Det eneste lille minuset jeg har funnet så langt..er som på mange andre biler.. det er bare ett ryggelys, men det ordnes med et par arbeidslys som allikevel skal på bilen.

Èn ting er jo å kjøpe bilen i den fysiske formen den er, men man kjøper jo også fem års garanti, noe som gjør at man føler seg litt tryggere i forhold til ting som kan ryke og gå istykker.

Tror nok du gjør et godt kjøp på mange måter med en slik bil ;-)

Endret av MrAmarok
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jepp, jeg har bare funnet 1 minus og det er garantien på gjennomrusting er 6 år på Amarok mot 12 år på andre biler..

http://www.nyttekjoretoy.no/wip4/v1/detail.epl?cat=2475&f=

Men jeg overlever nok :)

---------------------------------

2011 VW Amarok Solid

2004 Volvo V40 1.8 Limited Sport Edition

1996 Audi A4 1.6

1992 VW Golf III 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(..) vi skal sprøyte vortex planbeskyttelse i disse, som et MYE bedre alternativ til plastinlegg man kan få i planet. (..) sjekk ut http://www.vortex.as . genialt belegg som bare fantasien kan sette en stopper for hvor det kan brukes...

Hva er pris for en slik behandling? Og hvor lang tid tar det fra man sprayer, til man kan kjøre igjen? Regner med sprayingen skjer et sted på østlandet? Har ikke sett, eller hørt om noe i midtre deler av norge iallefall...

Har kikket på diverse beskyttelser for platten min, og den plastbeskyttelsen som er den rimeligste, ser pinglete ut, og ser ikke ut som den passer helt liksom. Selv om den sikkert gjør det, så ser den litt billig ut. I tillegg er det jo kanskje lettere å reparere hvis man får en kraftig ripe, eller lignende, når man bare kan spraye på en ekstra flekk :)

Endret av MrAmarok
skrivefeiler - igjen...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller, eller Volkswagen.. jobber med å få godkjent en bøyle til å ha foran på bilen.. også kjent som kufanger :)

Priser på tilbehør jeg har fått oppgitt:

Krom styling-bøyle 9000 ferdig montert med garanti.

Stigtrinn er 10.000kr inkl montering og garanti.

Den billigste løsningen for lokk skal vistnok koste 12000.

Låsbart lokk, med gassdempere som holder lokket åpent, 25000,-

[ATTACH]20896[/ATTACH]

Bildet viser Amarok Personbil med stylingbøyle og låsbart lokk. Bøylen har forøvrig et oppheng eller hva man skal kalle det. De to svarte firkantene midt på bøylen, holder de to bøyledelene sammen. Der er det fire skruer på hver "dings", og ifølge selger hos Møller, er det mer enn solid nok til å henge ekstralys/arbeidslys i.

Bøylen er kun for styling, og ikke laget for rulling..

post-60731-13804853088281_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som velger varebilutgaven av Amarok. Vil bakseteplassen se slik ut:

[ATTACH]20894[/ATTACH]

Bilde ble tatt under kjøring, men man skjønner hvordan det ser ut.

[ATTACH]20895[/ATTACH]

Uten setene oppbrettet slik, og seteryggen som også står her, får man ca 20-25cm mer plass bakover.

Kassen i seg selv er metall og den har to oppbevaringsrom, som man ser på bildet. Vet ikke helt målene på disse, men de er relativt romslige.

Hva er det egentlig under denne kassen? På bilder funnet på Google så er det en slags kasse-sak som skrår nedover i fremkant, og er upraktisk. Men er denne skråkassen under den som er bygget inn på bildene mine? Den er jo grei som den er, men oppbevaringsrommene er litt upraktiske i og med at rommet har en grei størrelse, mens åpningen er liten, og jeg kunne tenkt meg å bygget en egen kasse, med kanskje et par skuffer, og noen større rom.

Noen som vet hva som er under denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en Solid 163 hk innkoblbar, Dyp sort pearl, planbeskytter, hengerfeste og beskyttelsesplate under. Bestiller duk bak når det kommer litt flere på markedet. Får min om ca 2 uker :) Bilen stod fortollet på importlageret..

2011 VW Amarok Solid

1996 Audi A4 1.6

1992 VW Golf III 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en Solid 163 hk innkoblbar, Dyp sort pearl, planbeskytter, hengerfeste og beskyttelsesplate under. Bestiller duk bak når det kommer litt flere på markedet. Får min om ca 2 uker :) Bilen stod fortollet på importlageret..

Heldig du :)

Ettersom jeg skulle ha cruisekontroll og ryggesensor så kom det til å ta litt lengre tid.. Min blir også dyp sort, og med hengerfeste. Jeg vurderte beskyttelse under, men jeg regner med at jeg skal kjøre pent. Vi tok ikke oppi bilen på terrengkjøringen i Oslo, og jeg kommer ikke til å kjøre i skog og mark, så det går nok bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en! vi skal sprøyte vortex planbeskyttelse i disse, som et MYE bedre alternativ til plastinlegg man kan få i planet. jeg syns denne er mye bedre og kjøre en nissanen og mere komfort en hilux. da jeg kjører disse endel på jobben.. ganske sprek 2liter i den som kan sammenlignes med nissan sin 190hk.. da turbotrykket kommer enormt seint på denne i forholdt til amaroken, som har biturbo. pluss fører miljøet ligner mere på en personbil en noen av "hoved" konkurentene. sjekk ut http://www.vortex.as . genialt belegg som bare fantasien kan sette en stopper for hvor det kan brukes...

Vil man fortsatt ha full funksjonallitet på lastekroker, og 12v-uttak på platten med en slik spray-løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som lurer på vortex så har jeg fått pris på 5000 + moms hvis man kjører ned til de. Bruker innlegget for å se hvordan det fungerer, virket litt billig på demobilen. En kamerat har vortex i hilux'en sin og jeg må si meg imponert av materialet. Det er bare å kaste ting inn i det og rengjøring er enkelt. Virker mer solid og de gjorde en god jobb på arbeid rundt kroker og hengsler. :)

MrAmarok: Er vel kanskje ikke vits med beskyttelse under i Oslo, men jeg kjører terreng da det er jakt. Noen av de veiene der oppe er ikke pene. Så nå får jeg se om Amarok klarer det hilux, navara og pajero klarer da, noe jeg ikke tviler på.. :)

Ta et kort sammendrag på prøvekjøringen igår og da:

Var en testtur på ca 30-45 min, både motorvei og vanlig kjøring. Den ligger stødig og rolig på veien. Fikk ikke testet den skikkelig i svinger, men tviler ikke at det holder. Lydnivået er suverent i 6 gir i ca 100 km/t. Fant en åpen plass og testet bakhjulstrekk. Jeg klarte ikke å få sleng på den. Systemet fungerer bra. Så var det ut i snøen og vi håpet på å sette oss fast. Gikk vel 15 meter med humping og hopping så kvelte jeg bilen(ikke kjent med kløtsjen). Satte den i 4x4 og lavgir, den bare brøytet seg frem. Da var jeg solgt. Eneste jeg merket litt var giringen. Girkassa virker litt (lastebilaktig), man må liksom gire. Dette er en vanesak og så er jeg kanskje litt bortskjemt med personbilgiring.

Nå har jeg både kjørt Navara og Hilux på landevei og Amarok utklasser de der. På terreng kan jeg ikke si enda, men den klarer garantert å holde følge der og.

2011 VW Amarok Solid

1996 Audi A4 1.6

1992 VW Golf III 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å følge med på kalenderen ja :)

Møtte en sølv Amarok i trafikken her en dag. Angrer ikke på at jeg kjøpte med en del ekstrautstyr, men så dumt at det tar sånn tid. Men det gir meg jo bedre tid til å tenke ut en løsning for platten :)

Vurderer sånn spray-behandling, men må bare lese litt mer om det, og finne priser.

Du har iallefall noe stort å glede deg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja.. Om 3 dager kjører jeg den vel :)

Spray behandling skal jeg ha etterhvert. Sjekket pris og det var 5000 + mva hvis man kjørte selv til de (holmestrand). Har god erfaring med de i andre pickup.

Får sette meg ned å skrive litt om testkjøringen og bruken etterhvert tenker jeg...

2011 VW Amarok Solid

1996 Audi A4 1.6

1992 VW Golf III 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider