Gå til innhold

W124 e230 starter ikke

Almenning

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en w124 87 mod for før jul og den har vel mer eller mindre stått i ro, alltid startet med en gang uten noe problemer i det hele tatt.

Jevnt turtall og generelt ingen feil mtp motor osv.

Satt ifra meg bilen en dag uvitende om at lyset sto på i baksetet.

Når jeg skulle kjøre bilen igjen 4 dager senere ville den ikke starte, lyset sto fortsatt på til en viss grad.

Har testet med booster, men den ville ikke, kom nesten helt med en gang, men så bare kjinnet den, har ikke komt til med startkabler enda, eller di jeg prøvde ville ikke gi noe spenning.

Kan det vere så simpelt som at den ikke får nok strøm til å starte?

Eller at batteriet er gåent?

Eller er det verre grunnet?

Det er gnist i coilen, alt går rundt.

Kommer og bensin til, det lukter hvertfall veldig sånn etter litt kjinning.

Har ikke fått sett på pluggende enda, men er merkelig at disse bare plutselig skal slutte fordi batteriet blir tappet for strøm.

Er ikke så avhengi av å ha den på veien, så har ikke lagt så mye sjel i det, men hadde jo vert greit å ha den oppe å gå hvertfall.

Svar mottas med stor takk.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være at det er for lite strøm som gjør at den ikke starter. Ville prøvd med nok strøm først.

Tviler for øvrig på at batteriet klarer å holde liv i lyset i baksetet 4 dager til ende, gjorde det det må batteriet være bra mener jeg. Kan dog hende jeg tar feil når jeg sier dette.

Hva med å prøve å lade opp batteriet først, evt. med startkabler fra en god strømkilde?

Vær også klar over at batteriet ikke har godt av å stå uten lading og bør full lades så fort som mulig.

Lykke til.

mvh movikong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider