Gå til innhold

Kjenner du/dere til denne modellen?

Ranger emnet

Stig_

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg finne ut når EE80 Corollaen min kom inn til Norge for første gang?

Dørtrekket på alle dørene er tynne og innsiden minner mer om en bil fra slutten av 70-tallet. Interiøret er beige,mens dashbordet er to-farget. (mørkebrunt på øversiden og midtkonsoll)

16855_n.jpg

OBS! Har lakkert bilen, men har også orginalbildet av hvordan den så ut da jeg kjøpte den.

Har ikke (unnskyld uttrykket!) "fjøsjakke-mønster" på setene. Dashbordet er mer spiss rundt instrumentet, og listverk har det aldri vært i motsetning til alle andre Corollaer fra samme år. (1984) Står at bilen ble registrert i 83 for første gang.

_3076445_n.jpg

:wonder:

Endret av Stig_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok være en 83 eller 84-modell, 85-modellen hadde vel andre parklys og litt annerledes dashbord såvidt jeg vet. Jeg hadde en 84-modell combicoupe, altså ikke den som går rett ned bak, men den hvor bakruta ligger ganske flatt. Fant et bilde av min her:

Annonsebilde.jpg

Ellers var den identisk med din, samme dashbord og samme front. Med listverk, mener du da listene på sidene? Det var det på min, som du kan se på bildene. Setene i min hadde heller ikke "fjøsjakkemønster", som du veldig treffende beskriver det, de var beige-aktig i fargen uten mønster. Tror faktisk fjøsjakke-setene var ekstrautstyr. Dashen rundt instrumentpanelet ser slik ut på alle corollaene med de parklysa, og på modellene med lange/brede parklys var dashbordet litt annerledes rundt instrumentene, litt avrundet på en måte.

På varmeapparatkontrollene dine, står det tekst der(Recirc/bi-level/defrost+++) eller står det symboler? De tidlige hadde tekst, de senere hadde symboler. De tidlige hadde heller ikke aut.kjørelys, det kom i 85.

Endret av JChE

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svaret! Det står skrevet med bokstaver hos meg. I utgangspunktet var jeg på utkikk etter samme modellen du har. Ja, det var sidelistene på utsiden jeg mente. Etter å ha studert sedan-utgaven siden 05, så er dette den første Corollaen jeg har sett, som ikke har sidelister. Kjøpte bilen i mai ifjor uten å ha sett bilen på forhånd, så jeg var ganske spent. Da jeg fikk se bilen på kloss hold, bestemte jeg meg ganske fort at den bilen skulle jeg ha. Har ikke hatt noen problemer med bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svaret! Det står skrevet med bokstaver hos meg. I utgangspunktet var jeg på utkikk etter samme modellen du har. Ja, det var sidelistene på utsiden jeg mente. Etter å ha studert sedan-utgaven siden 05, så er dette den første Corollaen jeg har sett, som ikke har sidelister. Kjøpte bilen i mai ifjor uten å ha sett bilen på forhånd, så jeg var ganske spent. Da jeg fikk se bilen på kloss hold, bestemte jeg meg ganske fort at den bilen skulle jeg ha. Har ikke hatt noen problemer med bilen. :)

Det var bokstaver på min også, så da stemmer det nok. Usikker på det med sidelister, men det kan jo ha vært valgfritt når man kjøpte bilen ny. Man hadde jo ekstrautstyrslister den gangen også... :)

Det er knallgode biler, jeg hadde min i ca 3 år og kjørte ca 150000km med den på den tiden. Byttet kun billige slitedeler som bremseklosser o.l, til og med clutchen var original. Og den bilen fikk mye juling, så det var tydeligvis solide greier :) Regner med du har 4A-motoren du også, det er jo en 1,6 med 85hk, skikkelig turtallsmaskin. Jeg klarte 110 i 2.gir, og 155 i 3.gir. Og da var det to gir til :D Moro var det ihvertfall :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel angående motoren, så er det en 2A-motor som står i min :P. Jeg tenker å overhale den i nærmeste fremtid, om jeg ikke skifter den ut med en annen kraftigere motor. Det var en orginal skinnmansjett på girstangen, men den var så lurvete at jeg byttet ut den mot en gummimansjett som har stått i en 86-modell. Jeg har kjøpt orginale AW11 MR2-felger som jeg gleder meg til å få på bilen til våren. De blir opplakkert i orginalfargen nå i vinter. Ellers så har jeg nye framskjermer liggende, den typen som har lengre parklys enn dem så står på nå. MEN jeg skal ta vare på de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider