Gå til innhold

Motoren min er syk?

Ranger emnet

Gjest Jostein

Anbefalte innlegg

Motoren lager lyder og nøkker.Om den står på tomgang så nøkker det i hele bilen,og motoren lager en slags Poff poff,lyd å det smeller litt ut eksosen?Om jeg kjører på lavt turtall ca 2.000 og drar full gass rykker det i hele bilen til jeg er kommet opp i 4-5.000 rpm.Fatter ikke hva det kan være?Problemer med en sylinder?Noe så enkelt som en dårlig tennplugg?

Er vanskelig å forklare åssen det er men har nå prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en eller flere sylindre ikke får antent blanding skikkelig.

Virker tenningsanlegget som det skal ?

Får alle sylindrene bensin ?

Letteste å sjekke først er nok tenningsanlegget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Ble slik til meg når jeg hadde fukt i fordelings boksen. Tørka ut av den å allt ble som før =) Ikke sikkert det er problemet til deg, men enkel løsning hvis det er det :)

Det var en pluggledning som ikke satt skikkelig på fordeleren,men ble ikke noe bedre da jeg festet den...Det skal også sies at jeg ikke merker noe gale på høyt turtall fra ca 4500-og opp til 8000

Er mye det samme som når man har vann i kd/kn filter etc,om noen vet åssen det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fortvilet....Har hatt den på verksted 2 ganger nå men finner ikke ut hva det er:rolleyes: Har skiftet fordelerlokk,rotor og tennplugger nå.Har prøvd med nye pluggledninger men ble ikke bedre.Men imorra får jeg nye ledninger og Coil,visst ikke det er Coilen som fucker seg blir jeg faen så pissed!Tror egentlig ikke det er den.Men hva annet kan det være da?

Smeller ut av innsuget også til tider:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket at tenningen skjer på rett tidspunkt ?

Slanger som lekker ? Muligens tenningen blir regulert av en vakuumslange på bilen din. Kan være greit å gå over gummidetaljer som pleier bli morken med tiden..

Og...forgassere kan bli ganske sleten med tiden..lurt å sjekke at alt på den fungerer, med en god rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Og...forgassere kan bli ganske sleten med tiden..lurt å sjekke at alt på den fungerer, med en god rens.

Mr2 mk1 går vel med 4A-GE motoren etter hva jeg husker, og den motoren har innsprut.

Med den motoren skal man jo aldri under 4500 uansett, for da har den jo null drag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Apsis

Mr2 mk1 går vel med 4A-GE motoren etter hva jeg husker, og den motoren har innsprut.

Med den motoren skal man jo aldri under 4500 uansett, for da har den jo null drag ;)

Korrekt det ja...Og bunndraget,ja det er et kapittel for seg selv:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider