Gå til innhold

Startvansker Golf

Ranger emnet

gentlejane

Anbefalte innlegg

Har en 96 Golf som er værsyk.

Den har vansker med å starte i fuktig vær, spesielt om den har stått over et visst antall timer. (ca 6-8 timer +++)

Blir alltid verre om jeg f.eks ikke bruker den en dag, og det regner eller bare er fuktig vær.

Får som regel startet den etterhvert, bare jeg drar den på starteren mange nok ganger.

Har gått kjempebra i vinter, med opp til 30 kuldegrader, men nå som det ble mildere, fikk jeg problemer igjen med en gang.

Og nå nekter den helt å starte, etter bare en halvtimes parkering.

Plugger er skiftet, har ny bensinpumpe, ny forgasserflens, nytt fordelerlokk og rotor.

Er absolutt ingen mekaniker selv, men har en supersnill nabo som er veldig flink. Men, han skjønner ikke hva problemet her er, og vil ikke fortsette å bytte deler til vi finner feilen, for det begynner å bli halvdyrt for meg. :well:

Fikk et tips om at det kunne være hallgiver, men var på Møller bil på Gjøvik, og der sa de at det ikke var hallgiver på Golf...

Er det noen som har en idé?

Er helt fortvila, billøs og desperat!

Veldig glad for litt gode råd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også om bilen går ujevnt på tomgang (når den er varm). I såfall kan det være vakumlekkasje (falsk luft). Det kan også føre til at den får for mager blanding og startproblemer.

Typisk vakumlekkasje er vakumslanger, spesielt fra innsugingsmanifold og videre til bremseservo, og gummiflensen under "forgasseren".

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bilen ikke starter i det hele tatt, så må den enten

ikke få benzin, eller ikke tenning.

Tenning er lettest å sjekke ved å ta ut en plugg mot gods og se om det gnister mens du kjører starteren.

Er det gnist, må tenning være noenlunde i orden, og hallgiver virker.

Da kan du prøve med litt startgass og se om motoren prøver å tenne.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...
  • 5 weeks later...
  • 6 months later...