Gå til innhold

2 bilder av scooteren min

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Dr.s man trenger ikke mc lappen for å kjøre snøscooter.. man kan kjøre opp til snøscooter når man er 16.. og den inngår vell også i bil sertifikatet ? Hvis jeg ikke tar helt feil..

Jeg er ikke sikker på om jeg i det hele tatt har noen støtdemping som fungerer foran... :) Og ja, styringa mi er helt fucka, skiene kan praktiskt talte peke i forskjellige retninger, og jeg har nok en slakk i styret på ca 6-7cm målt på enden av styret når det svinges uten at det skjer noe med skiene:)

Nå skal det sies at min scooter er vell ikke helt 100% :) men jeg har nå et inntrykk av at Yamaha er gode greier... men det er jo alt etter hva man blir opplært til.. :)

Et bilde hvor scooteren vises litt bedre

Joakim%20-%20THIS%20THING%20IS%20HOT.jpg

IM000825%20(Medium).jpg

Beltet

IM000803%20(Medium).jpg

kall det hva du vil.. men det er faktisk en motor JA.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Sannelig fant jeg tre bilder til:

exciter_04.jpg

exciter_03.jpg

exciter_01.jpg

Ellers kan det nevnes at jeg er akkurat igang med å få bestilt meg et 345 langt understell med et grovere belte, helst med 44-kammer, men 38 kan aksepteres under tvil. Det korte transportbåndet som står på nå gir ikke akkurat fortreffelige løssnø-egenskaper. Videre venter følgende som må/burde gjøres:

-Styrekuler og endeledd for å få bort den beryktede Exciter/Phazer/VMax-slarken.

-Nye ski; helst Simmons-flex (Bilde1, Bilde2) eller en alternativ modell fra C&A der borte i USA.

-Fjerning av separat oljesystem (skal blande rett i bensinen for driftsikkerhetens skyld).

-Fikse speedometeret.

-Justére og/eller omdyse forgasserne (den går som en dass nå -> får ALT for mye bensin på den ene sylinderen).

-Ny Comet primær-variator, og helst også en ny sekundær (for å utnytte den tilgjengelige motorkraften best mulig).

-Hvis mulig, finne tak i et to-pipers effektanlegg fra Aaen, DG, DynoPort, SLP eller Bender.

-Oversyn/bytting av lager i boggien og resten av drivsystemet.

-Om lenge (neste sommer?) venter også lakking.

Har litt å henge i med, men det er så trivelig å skru på snøscootere, de er så små og nette å holde på med; kan nesten ta dem med inn på kjøkkenbordet... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider