Devlon Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 hei... hjelp?? vært å handla meg en 17,5 liters lukket basskasse. denne er ikke isolert ifra produsenten. Bør jeg isolere denne? isåfall med hva, og med hvor mye? Skal stå en 10" Polk Audio bass i denne kassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2011 di MÅ ikke... jeg har aldri gjort det... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 hei... hjelp?? vært å handla meg en 17,5 liters lukket basskasse. denne er ikke isolert ifra produsenten. Bør jeg isolere denne? isåfall med hva, og med hvor mye? Skal stå en 10" Polk Audio bass i denne kassa. For å ta det første først, det er ikke for å isolere man fyller kassen med forskjellige materialer. Det er for å gi elementet bedre arbeidsbetingelser. Jeg ville ihvertfall limt inn noen blyasfaltplater for å dempe kassens egenresonans. Og gerne litt skumgummi eller glava, men det er vel ikke plass til all verdens i en 17L liters boks heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimafro Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 For å ta det første først, det er ikke for å isolere man fyller kassen med forskjellige materialer. Det er for å gi elementet bedre arbeidsbetingelser. Jeg ville ihvertfall limt inn noen blyasfaltplater for å dempe kassens egenresonans. Og gerne litt skumgummi eller glava, men det er vel ikke plass til all verdens i en 17L liters boks heller. aldri bruk glava.det er bare tull.hvis en skal ha større volum(lure element) så bruk sånn hvit vatt en får kjøpt på biltema og andre steder.bruk spray lim og klistre det fast.det er den beste løsningen.ikke noe vits i å isolere en bass kasse utenom hvis den er noen liter for liten ;).mvk kim Siter Chrysler Stratus LE 98mod Toyota Corolla 92mod Ford Sierra is 85mod Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 Tror ikkje eg ville hatt noe vatt i en 17,5 liters kasse? Blir ikkje mye forskjell i lyd me så lite luft allikevel.. Hadde du hatt en 50liters kasse kunne du nok fått mer kontroll å finere lyd me litt "ull" i kassen. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 asfalt plater? WTF!?!? nå har jeg hørt det og!! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Januar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2011 asfalt plater? WTF!?!? nå har jeg hørt det og!! Stemmer det, de som er ca.4mm tykke med lim på ene siden. De gjør att elementet spiller og ikke kassen. De demper rett og slett vibrasjoner i treverket. Når det gjelder den "hvite ulla" så har den ingen effekt i en subwooferkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg