Gå til innhold

Her er å mitt påbegynte stereo prosjekt. :)

Ranger emnet

Stephan

Anbefalte innlegg

Her er å noen bilder av mitt stereo prosjekt. Tips el komentarer? Kom med det :):)

Bak

Kasse

forsterkere

Kommer vel flere bilder etterhvert. Driver på opp i en garasje til e kompis som har mye annet annet sette fingrene i også... så det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Stephan

Her :) Sikring framme

Må vel ha nytt batteri også..

Ser det er VELDIG tynn ledning fra batteri til gods... Bytt den til like stor som resten. Bytt den fra dynamoen også. Ser du har et par fine Audison forsterkere. Du må passe på at du får nok strøm. De liker seg ikke når spenningen synker.

Batteri kan nok være greit. Men hva om du monterer en skillediode, og legger det nye batteriet bak. Så slipper du å gå tom for strøm, slik at du ikke får startet, om du spiller hardt og lenge uten motoren i gang.

Kjøp i såfall et gelebatteri. De tåler å lades mer ut. Et vanlig blybatteri tåler ikke å lades ut mer enn til 50%, før du begynner å ødelegge det. Og i tillegg er det sjelden du får ladet det opp til mer enn 85%... Da sitter du igjen med ca 19Ah på et 55Ah batteri.

Håper du har pusset alle jordingspunkter helt ned til metallet, og hatt på kobberpasta eller noe slikt. Ellers blir spenningsfallet stort, når du drar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pusset jordings punkter skikkelig, men det var snakk om å sveise for å få det helt skikkelig :) Har en kar som hjelper meg som har litt mer peil enn meg.. skal snakke med han å høre hva han har å si... Høres helt fornuftig ut det du sier iallefall:) Skal muligens oppover i garasjen hannes i kveld å se om vi finner ut noe. Får vel smekka inn ett par bilder til snart tenker jeg. Går litt tregt. Takker for tips... Håper på flere yodude :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bisarre

Bare pass på at du får justert de forsterkerene skikkelig. Det kan være litt plundrete, om man ikke kjenner dem helt.

Men når man først får trykt på de rette knappene, og skrudd på de rette potmeterene, så låter det helt konge.

Kremt.. Det heter Audison...Kremt

Im sorry;) Retta opp det. Forsterkene blir skikkelig justert, men ikke av meg... har ikke peil på det. Har e kar som har skikkelig peil på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider