Gå til innhold

Nye høytalere til ca. 3000 kr

Ranger emnet

Tarald

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å oppgradere mine standarhøytalere i en Renault Laguna Stasjonsvogn 98 mod.

Størrelse foran er 6.50" og bak er jeg litt usikker men selgere har oppgitt både 5.25 og 4". (Men tror det er 5,25)

Jeg har planer om å bruke ca. 3000 kr, og har ikke lyst til å sette inn en ekstra forsterker.(om det ikke er veldig gode argumenter for det) Spilleren som står i bilen er en Pioneer DEH-6200BT med MOSFET 50 W x 4.

Så langt har jeg blitt foreslått følgende pakker:

Front: Rockford Fosgate P1652s

Bak: Rockford Fosgate P152

Front: Polk Audio MM6501

Bak: Alpine SPG10

Noen som har innvendinger på de produktene, evt. hvilken pakke som er best? Evt. andre forslag!

All hjelp motas med takk!

Endret av Tarald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polk MM6501 i komponentsett koster over 3000,- (viss du ikkje har fått rabatt)

Er greit med forholdsvis lik lyd framme og bak, derfor er det greit å bruke høgtalere av same merke framme og bak.

Eg har nok fordommer imot Rockford Fosgate. Det er eit merke eg aldri hadde vurdert å hatt i bilen min. Polk har bra lyd, so det vurderte eg sterkt forrige gang eg kjøpte høgtalere. (Men vart Morel pga pris)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt sprikende meldinger, men polk DB 521 bak og MM6501 foran høres ut som en grei pakke da?

Tenkte å bestille høytalerne fra USA. Er det noe problem mtp. strøm i bilen etc?

Sjekk prisene først. Eg ser at det er litt rabatter på høgtalerene her i Norge for øyeblikket.

Hugs frakt og moms ved bestilling ifra utlandet.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider