Gå til innhold

rammeskeivhet grenser

Ranger emnet

skaardal

Anbefalte innlegg

hallå, lurte på om noen vet noe om hvor rammeskeiv en bil kan være, for å kunne kjøre med den lovlig. må vel være et par millimeter å gå på her ?

Tror ikke akkurat bilverkstedet som utfører EU måler ramma di? :p

UAnsett er det masse å gå på. Husker LR'en jeg har, så er FABRIKK-spesifikasjonene selv en cm eller to til og fra på diagonalen.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra, for jeg kræsja litt med bilen her en dag, åsså tenkte jeg å se om bilen var blitt noe skeiv da, kjørte ut i gårdsplassen på nysnø, jeg kjørte rett fram og da lå begge bakhjula litt til høyre for sporet fra framdekka, og det tyder jo på at den er skeiv da, men var nok ikke mer enn 1 - 1,5 cm. så da er det vel ikke helt krise ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ramma som er skakk da det er hjulstillinga som har blitt gal da. Det er 2-er feil å ha bil som ikke er rettningsstabil eller ha synlig feil hjulstilling. Det kan du ordne med en forstillingskontroll hvis du ikke har bøyd noe.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ramma som er skakk da det er hjulstillinga som har blitt gal da. Det er 2-er feil å ha bil som ikke er rettningsstabil eller har synlig feil hjulstilling. Det kan du ordne med en forstillingskontroll hvis du ikke har bøyd noe.

Som jeg skrev så er det feil å ha synlig skjevhet i forstilling.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider