Gå til innhold

Kompressor flow og tilkobling

Ranger emnet

gel87

Anbefalte innlegg

Hei :)

Lurte på hvor stor flow fra kompressoren jeg trenger på 70cc cylinder ved 15k omdreininger? Og noen som tør anbefale et ladetrykk? :P

70cc cylinder 15k omdreininger.

Rekna meg fram til 1050000 liter :S Valum x turtall? Er dette feil?

Muligens jeg har misforstått prinsippet hvordan man kobler den til. Men er det i virkemåte bare å koble den rett på innsuget på innsprøytninga? Så drar den alt lufta inn til sylinderen?

Jaja er til moped. Tsx hvor reedventilen er bytta med spjeldventil som går på puls og åpner via referansepunkt fra gradene på svinghjulet og byttet til 24mm innsprøytning i stedet for gasser så jeg slipper å utligne trykket på gasseren.

Så lurte på hvor mangen liter/min den må levere for å gi nokk luft på 70cc og max 15k omdreininger. Og om prinsippet er slik at alt tilførsellufta går gjennom kompressoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Ta effekten uten turbo, si 6 hk. Vil du ha 15 hk, trenger du grovt sett 1,5 bar. Du regner sånn: 6hk ved 1 atmosfære ganger det absolutte trykkforholdet - som er 1 bar ute i friluft + 1.5 bar ladetrykk - gir sånn ca dette. 6hk x 2.5 = 15 hk.

15 hk = ca 1.5 lbs luft per minutt. Du trenger en turbo som du får plass til i lomma, for selv en GT1241 som er så liten at den er søt leverer rundt 70 hk ved 1.5 bar ladetrykk...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider