Gå til innhold

1,8 inje. starter ikke

Ranger emnet

Renax

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg passat idag, 1,8l insprøytningsmotor. var så heldig at den stoppet på prøveturen, så fikk den for 2000...

Men da sitter jeg med alle problemene, så lurer egentlig på om noen har noen gamle triks som virker.

måtte ha startkabler for å starte første gang, så batteriet vet jeg er ødelakt. men nå starter den hverken med startkabler eller renne den igang, måtte taue den hjem så prøvte rennstart i 30-40 km-t og motoren går rundt men vil ikke starte...

prøver med startkabler hører jeg bare ett klikk når jeg vrir nøkkelen og ingenting annet skjer...

tanken viser halvfull og oljenivåene er normale.

-Passat 90 mod 1,8l [bruksbil]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke rotasjon, og det er ikke batteriet sin feil...

vil vel heller ikke få gnist dersom batteriet er ødelakt?

(tenker på når vi prøvde å trille den igang...)

skal skjekke med bensin, men ville vert merkelig om bensinpumpa stoppa å fungere akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skikka i serviceheftet, mye påkostet i 2008...

så også at Regreim ble skiftet av selger kun 3-4 mil før jeg kjøpte den.. kan det vere den er feil påsatt og derfor bilen ikke vil gå? kjørte den over 1 mil før den stoppa....

Siste forsøk så drar startmotoren rundt motor, det er tenning men får ikke så mye som et host med startgass engang... (prøvde gass både i luftfilter og direkte i sylinderen...)

Endret av Renax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom bilen gikk bra en stund, så var vel ikke regreima satt feil på.

Men den kan jo ha hoppet av eller noe.

Ta av plastdekselet på regreima så sjekker du lett om den sitter på, og er riktig strammet.

Om det er tenning, og kompresjon, burde den i hvert fall gi noen "host" med startgass.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider