Gå til innhold

Erfaring med VW Tiguan og Avensis...?

Ranger emnet

Jillian

Anbefalte innlegg

Har en BMW 3-serie, men tenker på å bytte.

Har 2 barn som trenger mer og mer benplass i baksetet.

Har kikket på Avensis...men den virker veldig stor..?

Samt VW Tiquan, som jeg liker looken på..

Vet ikke hvor stor denne er i baksetet?

Har noen erfaringer med disse, og tips å gi meg?

Ønsker kjøpe en (brukt)-bil med minst mulige potensielle tekniske problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiguan er en god del trangere enn Avensis. Som de fleste SUV'er er også bagasjerommet litt upraktisk utformet, kort og smalt, men høyt. Ikke så gunstig hvis dere fremdeles er avhengig av barnevogn. Har dere litt større barn og ikke skal ha bakovervendt barnesete e.l. kan nok Tiguan fungere. Men på ferieturer kan nok bagasjeplassen begrense og dere må kanskje ha skiboks i tillegg.

I Avensis er det nok en god del større plass både i baksete og bagasjerom ja. Fordelen med Tiguan er selvsagt firehjulsdrift og hvis du liker å sitte høyt. Begge er populære biler som holder seg godt i pris, forutsatt riktig motor etc. Har ikke hørt om spesielle problemer/feil med noen av bilene.

Ville nok anbefalt å dra til en forhandler og prøvekjøre bilene. Lat som om dere er interessert i ny bil og lån en over natten, eller ta med hele familien til forhandleren og prøvesitt først og fremst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Var innom forhandler å så på en splitter ny Tiguan i dag...Nydelig bil!

Bagasjerommet var vel ikke så imponerende, men det går.

Helt grei plass i baksetet. (Bruker ikke bakovervendt bilsete til barna lenger.)

Har sett på Avensisen også, men ikke prøvesittet eller kjørt den.

Flott bil, men syns den er nesten litt for stor og "kassete, men det er nok mer en smaks-sak og hva man er vant til.

Nevner også at jeg har sett på (kun annonser), Mercedes B-klasse.Su\yns denne også er flott, men som sagt jeg må ut å se også den "live"!

Jillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan nok virke litt mer kompakt den Tiguan'en ift. Avensis. Mercedes B-klasse er også en flott bil. Liten bil men med overraskende god plass pga måten den er bygget på. Mener å huske det var god bakseteplass og brukbart bagasjerom i den. Bilen begynner riktignok å bli litt "gammel" sammenlignet med de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider