Gå til innhold

Motorbytte i E46, 318i --> 320i/323i Tips!!

Ranger emnet

Richie85

Anbefalte innlegg

Hei! Har en 318i E46 og begynner å bli lei av lyden, eller lyden bilen ikke har.. Vil ha sekseren til BMW! Noen som har greie på bytte av motor i bilen? Har hørt noe om elektronikken etc? Tips tas mot med takk!

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst! Spør en som har gjort det før og finn ut hvor mye arbeid det er å få godkjent det. Det kan fort bli såpass dyrt at det heller lønner seg å kjøpe en 320i eller hva du skal ha.

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør ALL jobben selv og har tilgang til en KOMPLETT delebil, så kan det kanskje være verdt det. All elektronikk og kabel er koblet sammen. Tro meg, jeg koblet til alarm i 330Ci'n min, og det var et helvete!

Anbefaler deg å pusse bilen din så den blir 100% strøken, få NAF-test på den og selge den dyrt, og kjøpe deg en ny med en gang, så blir alt riktig!

Motor, girkasse, mellom og stikk-aksling, diff, bremser, støtdempere, hjerne, ledningsnett (over hele bilen!!) ++ må byttes. I tillegg får du sikkert masse feilmeldinger osv. Skal du ha dette godkjent vil det ikke lønne seg.

Hadde du hatt en 320 elns kunne du stappa nedi en 330/328 motor uten for mye styr, da kunne det vært aktuellt hvis du ikke stakk innom biltilsynet etterpå.

Nei, skaff deg eller en annen bil med riktig motor.

Har selv hatt en E28 som jeg bytta motor på, det var noe innihelvete med arbeid! Gjør ikke det en gang til uten videre (måtte bytte clutch 4 ganger og girkasse 2 ganger bla.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... uff a meg! Dere har nok rett.. men er så kjedelig med 4ern.. Bilen er fin den.. fin bare det. vekker masse oppmerksomhet og den er betydelig påkostet.. mangler bare den sinnsyke lyden fra rekkesekseren.. men da får jeg kjøpe meg en E34 535i med manuell! Eller noen som vet om noe annet morsomt??

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er no ordentlig herk! Men men, skal koste på bilen en del nå da. Sportstoler, interiøret trekkes om i skinn. 19" Skrudde Y-felger av no slag. Hellakkering, er et par parkeringsbulker jeg ikke liker. Tonede vinduer, svakt! Full M-pakke styling, pluss litt ut over det.. etc.etc.. xenon.. så jeg gleder meg! Rudskogen er målet å bli ferdig til! :)

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider