Gå til innhold

Airbag lampe lyser - kabling?

Ranger emnet

Beinet1

Anbefalte innlegg

Hei,

Som vanlig, så skal det alltid være noe i veien med passelaten min. Etter å ha hatt en feilfri bil i en liten måned, dukket neste prosjekt opp. Airbaglampa begynte å lyse og jeg leste av følgende feilkode: 1 Fault Found:

01217 - Side Airbag Igniter; Driver Side (N199)

32-00 - Resistance too High

Regner med at det sikkert er kabelen under setet som det har kommet et brudd i. Denne bør da kappes og ny kabel loddes inn? Noen som vet om det er noe som en bør passe på ved en slik fiks? kabeltype, lengde osv?

Bilen er en -99 passat 1,8 gått 280000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte bare dårlig kontakt i koblingen under setet.

Jeg får samme med et par års mellomrom, da røsker jeg bare litt i kontaktene og re-setter feilkode. Så virker det et år eller to igjen.

Eller kan du prøve en bedre kobling enn de gule kontaktene uder setet, evt. lodde koblingene.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på verkstedet der eg jobba før klippet vi vekk kontakten og loddet ledningene i kver andre, da dette altid kom igjen om vi bare "fiksa" kontakten :) og det ser no ut som det har funka fint med og lodde de, har aldri hatt reklamasjon på de som vi har loddet :) uten om det så er jo dette en helt normal feil på passat :P

jim

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på verkstedet der eg jobba før klippet vi vekk kontakten og loddet ledningene i kver andre, da dette altid kom igjen om vi bare "fiksa" kontakten :) og det ser no ut som det har funka fint med og lodde de, har aldri hatt reklamasjon på de som vi har loddet :) uten om det så er jo dette en helt normal feil på passat :P

jim

Ok, så dere mener at feilen mest sannsynlig ligger i kontakten? Jeg får prøve å røske/kose litt med denne og se om jeg blir kvitt feilen. Dukker den opp igjen etter en stund, så lodder jeg.

Dette er sikkert normal feil på passelat som du sier, men iløpet av 4 år så har jeg opplevd de fleste normale feilene til passelaten. Det kan nevnes bla annet: bærearmer og endeledd, ABS modul, tvilsom automatkasse, vannlekkasje i kupeen, sink slipp på bakluke. Og ellers så kommer normale slitedeler på toppen som alt av bremser inkl calippere og støtdempere bak. Hadde det ikke vært for at jeg skrur selv og handler deler fra halve verden, så hadde denne bilen vært et dyrt prosjekt. Ellers så har den vært veldig trofast og er en komfortabel bil å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 1 month later...