Gå til innhold

Finntroll's 85-Laurel TurboDiesel Prosjekt-Holset HX50!!

Ranger emnet


finntroll

Anbefalte innlegg

Jeg vil nok tro at det er en LD 28 maskinist som står i denne bilen. Den ligner veldig på bilen denne prosjekt tråden handler om.

 

Hva intercooler angår så vet jeg at det finnes coolere som har inn og utgang på samme side. Husker ikke i farten hvem som fører disse.

Endret av Power 68
Tilførelse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg vil nok tro at det er en LD 28 maskinist som står i denne bilen. Den ligner veldig på bilen denne prosjekt tråden handler om.

 

Hva intercooler angår så vet jeg at det finnes coolere som har inn og utgang på samme side. Husker ikke i farten hvem som fører disse.

 

Ser godt forskjell på RD og LD motorene.

 

har og sett det så blir nok en sånn med tiden da turboen og innsuget er på samme side :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så kommer vårens største nyhet. Tror jeg går vekk fra TT oppsettet og monterer dette beistet istedet for og få ting til og rulle unna :)

 

Holset HX50 fra Scania. Legg merke til at det er en 0,5 litersboks ved siden av og ikke småboksen med Redbull :)

531315_10150870189771890_1953483783_n.jpg

 

Oj oj. Du kommer til å få et tubo lag verre enn et vondt år. Et annet alternativ kan være Holset HX 35. I diverse Merce forum har jeg sett at de bruker en HX 35 når de skal trimme skikkelig. Den er blandt annet brukt på 300 E TDT. Jeg tror at denne turboen blir levert som en puls split turbo der grenrøret er laget (delt) som 3 og 3 sylindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ble fortalt av en 3.3`td fanatiker at 3.3`en er bedre eller like bra motor som LD28 motoren når det kommer til turbo. Men andre igjen sier at man bare burde styre unna den 3.3`en og satse på 2.8 istedet. Er ny på forumet her og ny i nissan omgivelser. Har en del erfaring fra bmw, ford og litt citroen. Mest bmw man har skrudd på, aldrig japse:) Uansett, hvis noen vet om passende manifoil og grenrør til LD28 turbo konvertering så send gjerne på innboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere diskutere dere imellom ta det en annen plass.

Har ikke skjedd så mye her siden 2mill har blidd svidd av på hus å heim.

 

 

Hus med garasje. Men garasjen kan ikke brukes til skruing. Er bygd inn gjesterom og vedlager der nå.

419901_10150990561326890_859444548_n.jpg

 

Ikke så værst utsikt.

284837_10150990573971890_2125500726_n.jpg

 

 

Har ikke tadd bilder av hovedgarasjen som er ca 30 kvm. Ikke isolert men duger nok sikkert til skruing.

Skal få tatt bilder og legge ut snart.

 

Har forøvrig lagt ut bilen på Autodb for og sjekke interessen men ser ikke ut til at den blir solgt.

Så blir nok ny lakk på den iløpet av vinteren og begynne på motorprosjektet etterhvert.

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår