Gå til innhold

Finntroll's 85-Laurel TurboDiesel Prosjekt-Holset HX50!!

Ranger emnet

finntroll

Anbefalte innlegg

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Visste ikke at man kunne få aftermarket turbo-controllere som greide variable skovler, dyre saker?

Den takler desverre ikke VTN systemet så bra. Men det fungerer sinnsykt bra uansett med at staget til VTN står standby der det står. Har stilt inn boostcontrollern sånn at når jeg slår den på ladder den bare 0.2 kg. Slår jeg den av suger den vakum hele tiden på aktuatoren, og da har jeg justert staget sånn at den ikke presser turboen til det ytterste :)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatten av for trådstarter. Har sittet og lest denne tråden fra begynnelse til slutt og kost meg skikkelig. Morsomt å se at en person tar for seg ei slik dieselpurke og trimmer den skikkelig. Skal bli spennende å følge prosjektet videre.

Et spørsmål på tampen. Passer motoren fra en Nissan Patrol 3.3 liter turbodiesel ned i motorrommet på Laurelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatten av for trådstarter. Har sittet og lest denne tråden fra begynnelse til slutt og kost meg skikkelig. Morsomt å se at en person tar for seg ei slik dieselpurke og trimmer den skikkelig. Skal bli spennende å følge prosjektet videre.

Et spørsmål på tampen. Passer motoren fra en Nissan Patrol 3.3 liter turbodiesel ned i motorrommet på Laurelen?

Skal ikke si dette med 100 % sikkerhet, men mener så bestemt at jeg leste et eller annet sted på nccn at 3,3 motoren blir for stor og tung til å settes i en Laurel.

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, gir arbeidslyst og høre at det er folk som liker det :)

SD33 motoren blir vel litt i største laget fysisk. Tror den er alt for høy og så er det vel ikke så mange muligheter med tanke på girkasse osv.

Ellers så skal jeg på Aspelund/finnsnes på slengkjøring på isbane lørdagen som kommer, blir gøy :D

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lyst på co'pilot til isbanekjøringa?:P

Får jeg spørre hvor gammel du er foresten? Var i militære i bardufoss i 3 måneder for ca et år tilbake, før de endelig sjønte at jeg ikke hadde noe der å gjøre:P

89 Nissan Kingcab.

x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til trådstarter. Kommer du til å bruke suge dieselpumpen videre i prosjektet ditt eller bytter du til ei turbo dieselpumpe?

Blir nok den som blir og stå der, tror ikke det blir gjort noen endringer motormessig etter jeg har ferdigstilt dette. Får se hva tiden bringer ;)

Men tror jeg skal bruke litt tid på og få det til og se ordentlig ut oppi motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lyst på co'pilot til isbanekjøringa?:P

Får jeg spørre hvor gammel du er foresten? Var i militære i bardufoss i 3 måneder for ca et år tilbake, før de endelig sjønte at jeg ikke hadde noe der å gjøre:P

Har allerede en kompis med meg som skal være co pilot. "/

Er 20 nå, fyller 21 i år. Bor du i mosjøen?

Endret av finntroll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det va kanskje ikkje meg spørsmålet gikk te, men veit at onkel har putta ei LD pompe på RD motor.. Meiner e på å hugse..

Så det kan kanskje gå..

Er ikke helt usannsynlig det i og med at RD har registerreim. Og LD motoren har dieselreim.

Så kan nok være at de går overens med hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider