Trygveberg Skrevet Januar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2011 Bil Toyota MR2 1987mod Motor 1.6l 4AGE N/A Har hatt en slags dunke-lyd fra motor helt siden jeg kjøpte MR2'en for en stund siden... Vanskelig å forklare lyden men den er noe som det her. Dunk-dunk-dunkdunk-dunk osv... Ikke spesielt høy, men kan kjenne en liten vibrasjon når jeg sitter inne i bilen.. Høres på en måte ut som den ikke altid tenner på alle 4 sylindrene men har sjekka det.. Når den går på tomgang er ikke lyden like fremtredende som viss jeg holder den på litt høyere og konstant turtall, verst fra ca 1200-1800omdr Har prøvd å høre om dunkene kommer med jevne mellomrom, men det virker som om intervallene er helt tilfeldig.. Ikke mer en ca 3sek mellom max. Har ingenting å si om motor er varm eller kald heller.. Tenke tenning så har bytta plugger, fordeler, rotor og kabler, men ingenting har forandret noe på lyden.. Har et lite hull i eksosanlegget.. Aner ikke om det kan ha noe å si.. Noen forslag?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinmaskin Skrevet Februar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 rådebank? er det verre ved belastning? Siter - 86 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smult_ Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 Sjekk dynamoen din før du gjør noe mer, er en svakhet med MR2. stor sjangs for at det er lagerne i den som har røket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bangen Skrevet Mai 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2013 Gammel tråd, men trur eg sitter med samme problemet! Fant du ut av ka som var feilen eller? Min har litt problem med å holde seg på tomgang men har full effekt tilgjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg