tersomme Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Passer denne med samme motorfeste som bmw 316? hvor mange hk er det orginalt i denne bilen? Noensom vet noe om holdbarheten på disse motorene? Er girkassa lik på 316 og 323? håper at noen kan svare på noen av spm! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 Det er enten 139, 143 eller 150 hester i denne motoren avhengig av årsmodell. I følge http://www.e30.de kom 150 hesteren i september 1983. Jeg har hørt at 323i motoren ikke er like holdbare som de andre M20 motorene pga ugunstig forhold mellom boring og slaglengde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Februar 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 noen flere som har meninger om dette? Ønske er å turbo konvertere 323 motoren! er det noen som bygget om denne til turbo som har noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teblast Skrevet Februar 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2004 er det mulig å borre om 323 til 325 og vil den ikke bli litt sterkere da hvis, 323 har litt problemer med dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTTURBO Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Skal du bygge turbo i en e 30, er det beste å bruke 320 blokken med 323 stempler og gromme råder, 350hk Siter Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring Tidligere biler. Renault 5 GTE BMW 320 Ford Escort 1.3 coswort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Jeg har også tenkt på å lage turbomaskin av min 323 motor, noen som har tips? og vet hva man bør gjøre/ikke gjøre?:idea: Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[E-30]Frost Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 325i 88modell motor burde være noe å satse på skal du først bruke penger på turbo konvertering. Disse kommer med smidde stempler orginalt etter hva jeg har fått vite. Kunne få importert fra Danmark fra en 5000 - 7000kr avhengig fra hvor mye de var kjørt. Men det er ingen hindring å bruke en 323i motor, men hvor mange hk hadde du da tenkt deg? Holder selv på med et 325i turbo prosjekt. Siter Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt) Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt) BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt) BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket) BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Ingen av e30 325i motorene har smidde stempler originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 men,, er det noen som har noen formening om hvor mye som er "lurt" å ta ut av en 323, har hørt at de er litt svake pga lang slaglengde/borring? Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[E-30]Frost Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Originally posted by kris Ingen av e30 325i motorene har smidde stempler originalt. Da har jeg blandet litt. Han mente sikkert at jeg kunne få 325i motor med ettermontert smidde stempel :) Siter Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt) Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt) BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt) BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket) BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.