Gå til innhold

Ca. pris på skade?

Ranger emnet

deddi

Anbefalte innlegg

Okei da var jeg ute ikveld og skulle prøve "gammelbilen" til foreldra mine. Når man er ny på veien, har en stor parkeringsplass og ingen som ser på så får man jo litt lyst til å prøve seg på en og annen powerslide. Problemet var bare det at det plutselig stod en stor og solid betongvegg i veien og høyre bakdør ble ikke akkurat seende så fin ut. Se bilde :P

Så ut i fra bildet hva plir ca pris på retting og lakkering av dette å komme på? Og hva vil ny bruktdør koste sånn ca.

Vil helst ha ca pris på begge slik at jeg vet hva jeg kommer imøte når jeg skal fortelle dette til foreldra mine. Og hvor mye jeg kommer til å slite økonomisk.

800455.jpeg

http://bildr.no/image/800455.jpeg

Så raskt svar som mulig hadde vært å foretrekke :P

Endret av deddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Mitsubishi SpaceWagon 98 eller 99 modell ikke helt sikker.

Får ikke tatt noe bedre bilde da jeg ikke har noe særlig til kamera når det gjelder nordnoske lysforhold :p

Vel beskrivelse av skaden kan jeg alltis prøve meg på :P

Er vel i gunn en ca 5 cm dyp på meste flere plasser har også lakken blitt skrapt bort og det er mange små bulker opp igjennom døra.

Prøvde å kjøre d elektriske vinduet ned og opp og det gikk fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dette er det beste jeg får til idag desverre.:P

Har søkt litt etter dører og fant ei som ser ganske fin ut her i byen.

http://www.finndel.no/ForhandsvisBilde.aspx?enc=67JlusqlcCSgnCIatCluwcukq73NpbuG+V+VQBOqc33IqmD53+DimphSuGqmIqdg

De skal ha 1850 inkl. mva. Får det garantert ikke billigere om jeg skulle fiksa døra selv?

Så spørs d jo om d er elvindu eller ikke. Døra er fra en 95 modell så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger bare dørskallet.. med andre ord du flytter over alt fra den gamle døra. elvindu eller ikke same shit.. bare handle en du finner i lik farge, hvis ikke kommer det lakkering i tilegg som kommer på ca 1500-2000 alt ettersom mye jobb det er.. er jo lov og prute og...

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått på forsjellige lakk/karosseri verksteder og fått takstet den og hørt med de om det ville lønnet deg og få skaffet en brukt dør som dem lakker innvendig/utvendig eller om du burde kjøpe en ny dør.

Men prøv og gå på forsjellige verksteder, kan fort bli 10 tusen med tanke på det koster 10 tusen og kjøpe ny fanger og lakkere + montering.

Regner med du må ha med en tilstøtende del der fargen blir flekket så det ikke blir fargeforskjell.

Kjør litt rundt på forskjellige verksteder du og hør litt, regner med pris kommer på en 10 tusen kroner :)

Audi A4 Avant 1999 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den døra til 1850kr er samme farge som den som er bulka, så kjøp den. Ville jeg gjort i hvertfall ;) Og, du kan ikke få en "powerslide" med en framhjulstrekkerbil :P

Sant og sant. Hvis det ikke er en 4wd han har da, fins det og...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Og rette en slik skade vil ikke se bra ut etterpå uansett. Jeg vil annbefale deg å kjøpe ei ny dør. Har du et bilopphuggeri i nerheten kan du se om du finner noe der og eventuelt kjøpe lakk og levere inn til et lakkfirma. Det blir mye billigere en å rette skaden og lakkere på nytt.

Er ikke alle verksteder som tar på seg oppdrag der bileieren selv kommer med lakken, så sjekk med verkstedene du tenker på å benytte

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider