Gå til innhold

Er det lov med piggdekk forann og piggfrie bak?

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hersker Hans

 

En lyseblå nesten grå 1985 E28 535, diffsperre og greier, genial driftebil.

 

Dette var jo morsomt å høre :) Nå venter vi jo spent på bilder og info :) Min står jo i fillebiter for motor overhaling og oppbygging :D

Skal få ned komp litt å nå, så jeg får trimmet litt mere :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Larsern

Ikke ulovlig nei, med mindre forholdene tilsier at en er for dårlig skodd. Altså Piggdekk er avhengige av piggene for å kunne oppfylle funksjonen sin.

På sommeren kan man godt kjøre med piggdekk uten pigg, men på vinteren vil politiet bli litt sure.

 

Tro nok at onkel gir en mer elle mindre blaffen i om dekka er med alle pigger i eller ikke, men smeller man deri mot, tror jeg nok at forsikrings selskapet vil si noe...

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Dette var jo morsomt å høre :) Nå venter vi jo spent på bilder og info :) Min står jo i fillebiter for motor overhaling og oppbygging :D

Skal få ned komp litt å nå, så jeg får trimmet litt mere :)

 

Min ser helt standard ut, som en vanlig 528, var bare noen m merker, som jeg tok av, Den har senkefjærer og gule koni da, da er jo understellet klar til litt drifting, optimalt sett skulle jeg hatt litt tykkere krengestag både forann og bak syns jeg.

 

sikkert tøft med turbo på den motoren, den var litt vassere enn jeg trodde den skulle være, selv i orignal stand. En kompis snakker om et sted i Sverige hvor de setter inn trim kam og porter toppen for deg til 270 hk, for 7k, man kan jo gjøre det selv og, men jeg syns prisen var veldig bra.

 

Bilen faller mere å mere i smak, genial landeveiscruiser og, superkomfortabel, stor plass baki og inni, nå skriver jeg meg bort her.

 

Dumt at jeg ikke får brukt piggdekk forann og piggfritt bak, ganske teit at det ikke er lov egentlig, kommer ikke på noen bra argumenter for at det ikke skal være lov. Det ender vel opp med at jeg bruker piggfritt da, selv om det stinker.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clintern

kan jeg bare slenge inn et spørsmål når det er snakk om dekk..

 

Er det lov å kjøre med sommerdekk om vintern?? :rolleyes:

 

Så lenge føret og situasjonen tillater det, eneste som ikke er lov til, er å kjøre med pigg dekk om sommeren, men visst du f.eks er ute for et uhell om vinteren og kjører på sommer dekk, er du nok ille ute.. så lenge det ikke er helårs dekk eller dekk som er merket m+s

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clintern

kan jeg bare slenge inn et spørsmål når det er snakk om dekk..

 

Er det lov å kjøre med sommerdekk om vintern?? :rolleyes:

 

Lov og lov.. Problemet er hvis du en kjører på deg kommer garantert forsikringselskap til å legge all skyld på deg uansett din eller ikke din feil hvis de får snusen i det.

 

Politiet kan ta ifra deg lappen for uforsvarlig kjøring..

 

Og pigger i piggfrie dekk.. Hvordan skal man få de piggene til å sitte fast med så myk gummi og alle de tusen lamellene som er skjært i dekket?

 

Men hva er egentlig poenget med forskjellig foran og bak? Er det snø en dag og is en annen dag så vil det nå tilsi at man må bytte om frem og bakdekk for å få ønsket hendelse alt etter hvilket føre det er

 

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Min ser helt standard ut, som en vanlig 528, var bare noen m merker, som jeg tok av, Den har senkefjærer og gule koni da, da er jo understellet klar til litt drifting, optimalt sett skulle jeg hatt litt tykkere krengestag både forann og bak syns jeg.

 

sikkert tøft med turbo på den motoren, den var litt vassere enn jeg trodde den skulle være, selv i orignal stand. En kompis snakker om et sted i Sverige hvor de setter inn trim kam og porter toppen for deg til 270 hk, for 7k, man kan jo gjøre det selv og, men jeg syns prisen var veldig bra.

 

Bilen faller mere å mere i smak, genial landeveiscruiser og, superkomfortabel, stor plass baki og inni, nå skriver jeg meg bort her.

 

Dumt at jeg ikke får brukt piggdekk forann og piggfritt bak, ganske teit at det ikke er lov egentlig, kommer ikke på noen bra argumenter for at det ikke skal være lov. Det ender vel opp med at jeg bruker piggfritt da, selv om det stinker.

 

270hk hørtes optimistisk ut, men det hjelper nok mye ja!

Hva måtte du betale for bilen? ombygd bil? Mye galt?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

270hk hørtes optimistisk ut, men det hjelper nok mye ja!

Hva måtte du betale for bilen? ombygd bil? Mye galt?

 

218 hk originalt, mulig at 270 er optimistisk, men det er jo 315 i 3.6 24v versjonen uten turbo, skulle tro det var mulig med 270 da egentlig syns nå jeg.

 

10k kosta bilen, bra stand ombygd fra 528 lysegrå/blå, motor kasse, og sperre er fra 535, ellers så aner jeg ikke forskjellen i utstyr og dill og dall på disse bilene, men det er ikke så nøye, for jeg liker minst mulig nips.

 

Det som er galt er at opplagringa på mellomaksel må byttes, vibrerer litt, det går greit.

 

Så er bakrepotte pil råtten da. men den fulgte med en av de andre E28 våre (vi er en liten gjeng som har 4 E28 nå, og en E12)

 

interiøret var pent syns jeg, mørk blått. greie seter.

 

Just koni fulgte med, så sitter det senkesett på bilen, men det er litt slitt, så det fulgte med nye senkefjærer.

 

Så fulgte det også med en panasonic cd spiller, og 10" sub og 6x9 i hattehylla og noe høytalere i dørene som ser ganske nye ut (pioneer) har aldri vært noe stereomann, men når det står der er det jo ikke å forakte, så jeg satt inn en liten forsterker som kun driver suben.

 

Så var det ett 13 eller 14 toms ratt som var ganske digg i forhold til det originale bussrattet som står i de andre.

 

Hvor får man tak i "performance møkk" til e28 i norge?

krengestag, skulle hatt litt bråere klutsj og.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by realace

 

Lov og lov.. Problemet er hvis du en kjører på deg kommer garantert forsikringselskap til å legge all skyld på deg uansett din eller ikke din feil hvis de får snusen i det.

 

Politiet kan ta ifra deg lappen for uforsvarlig kjøring..

 

Og pigger i piggfrie dekk.. Hvordan skal man få de piggene til å sitte fast med så myk gummi og alle de tusen lamellene som er skjært i dekket?

 

Men hva er egentlig poenget med forskjellig foran og bak? Er det snø en dag og is en annen dag så vil det nå tilsi at man må bytte om frem og bakdekk for å få ønsket hendelse alt etter hvilket føre det er

 

Mvh Realace

 

Virka jo som om du ikke har vært borti så mye dekk..

Men Toyo har hvertfall en serie der man kan pigge visst man har utstyret, dekk og felg i bergen gjør dette, ikke at det blir det beste dekket i verden, men men, er ikke no problem...

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Billig bil iallefall :)

 

Det var det jeg og syntes, så jeg brukte ikke lang tid på å bestemme meg akkurat. :). Hvor mye gamp er det i din? hvilken turbo og grenrør bruker du? har du senket kompen? bare litt nysgjerrig. Hvis jeg kommer til å gjøre noe med min kommer jeg til å gå for sugemotor trim denne gangen.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

 

Det var det jeg og syntes, så jeg brukte ikke lang tid på å bestemme meg akkurat. :). Hvor mye gamp er det i din? hvilken turbo og grenrør bruker du? har du senket kompen? bare litt nysgjerrig. Hvis jeg kommer til å gjøre noe med min kommer jeg til å gå for sugemotor trim denne gangen.

 

Skulle være tett oppunder 300hk i den slik jeg kjøpte den.. Turboen var installert fra før, og bilen gikk med orginal komp.. Nå hadde det seg slik at jeg hadde trøbbel med ringer på syl 3, så jeg har fått plukket ned motor, og da tok ting av :D Senker komp med 6 nye stempel, og overhaler hele motoren.. ++ Koster ca dobbelt av din bil bare det :D Mye vil ha mer syndromet slo inn igjen ;) Men det skal bli morro! Håper på 320-330hk foreløpig, da mere hk krever mere bensin enn jeg kan gi med styringa/dysene jeg har nå.. Vi får se hva det blir til etterhvert, men motoren klarer nok over 400hk med dyser, og annen styring.. ;) Blokka skal takle 500+ nå..

 

Bilen blir jo litt dyr etterhvert her, men en får nok igjen endel for den en dag å.. Men den bekymringen får en ta en annen gang :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Skulle være tett oppunder 300hk i den slik jeg kjøpte den.. Turboen var installert fra før, og bilen gikk med orginal komp.. Nå hadde det seg slik at jeg hadde trøbbel med ringer på syl 3, så jeg har fått plukket ned motor, og da tok ting av :D Senker komp med 6 nye stempel, og overhaler hele motoren.. ++ Koster ca dobbelt av din bil bare det :D Mye vil ha mer syndromet slo inn igjen ;) Men det skal bli morro! Håper på 320-330hk foreløpig, da mere hk krever mere bensin enn jeg kan gi med styringa/dysene jeg har nå.. Vi får se hva det blir til etterhvert, men motoren klarer nok over 400hk med dyser, og annen styring.. ;) Blokka skal takle 500+ nå..

 

Bilen blir jo litt dyr etterhvert her, men en får nok igjen endel for den en dag å.. Men den bekymringen får en ta en annen gang :)

 

Det er sikkert jævli gromt det der, merker at motoren har skikkelig potensiale. skikkelig digg drag med en gang man er borti gassen, ikke noe lag her nei. ganske tørst min da, nå har ikke jeg klart å kjøre pent med den egentlig enda da.

ligger på 1.5, syns det virker litt mye,

 

Skulle gjerne gjort masse med bilen, men det blir litt moderat da jeg bygger Camaro. men den fungerer veldig bra. skulle hatt litt mere drag på 3 da (jeg skal jo bare drifte), 2 har nok hk som det er. trimkam greia og litt porting, og eprom trim hadde kanskje vært akkurat nok.

 

Kjører jo med normale dekk, for å ikke få for mye grep :)

 

Hvor mye hk skal den blokka takle ca originalt, det er jo mye smidde deler der fant jeg ut, ble veldig positivt overraska da jeg fant ut det. Får litt bedre samvittighet når jeg tyner motoren da jeg vet at det er mulig at det holder :)

 

Har du ødelagt sperre eller kasse forresten?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

 

Skulle være tett oppunder 300hk i den slik jeg kjøpte den.. Turboen var installert fra før, og bilen gikk med orginal komp.. Nå hadde det seg slik at jeg hadde trøbbel med ringer på syl 3, så jeg har fått plukket ned motor, og da tok ting av :D Senker komp med 6 nye stempel, og overhaler hele motoren.. ++ Koster ca dobbelt av din bil bare det :D Mye vil ha mer syndromet slo inn igjen ;) Men det skal bli morro! Håper på 320-330hk foreløpig, da mere hk krever mere bensin enn jeg kan gi med styringa/dysene jeg har nå.. Vi får se hva det blir til etterhvert, men motoren klarer nok over 400hk med dyser, og annen styring.. ;) Blokka skal takle 500+ nå..

 

Bilen blir jo litt dyr etterhvert her, men en får nok igjen endel for den en dag å.. Men den bekymringen får en ta en annen gang :)

 

 

Jeg og en kompis var og henta ny clutch og trykkplate på Clutch & Brems til et BMW E28 turboprosjekt her forleden. Clutchen tåler 700Nm og det holder akkurat :D

 

Til uka blir det motorbytte og gjennomgang av understell, du må nok satse hardere Ola. På BMWCCN forumet er det en kar som har komplett ledningsnett og hjerne til BMW 3,2 turbo.....bare å bytte rett over så kan du lade mer!

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

 

Jeg og en kompis var og henta ny clutch og trykkplate på Clutch & Brems til et BMW E28 turboprosjekt her forleden. Clutchen tåler 700Nm og det holder akkurat :D

 

Til uka blir det motorbytte og gjennomgang av understell, du må nok satse hardere Ola. På BMWCCN forumet er det en kar som har komplett ledningsnett og hjerne til BMW 3,2 turbo.....bare å bytte rett over så kan du lade mer!

 

Hvor kjøper dere gromdeler? noen steder på østlandet som har?

 

kunne tenkt meg å prøvd en trimkam egentlig, hvor mye kosta clutchen?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår