Gå til innhold

Er det lov med piggdekk forann og piggfrie bak?

Ranger emnet


Hersker Hans

Anbefalte innlegg

Originally posted by Hersker Hans

 

Hvor kjøper dere gromdeler? noen steder på østlandet som har?

 

kunne tenkt meg å prøvd en trimkam egentlig, hvor mye kosta clutchen?

 

 

Gromdelene finner vi i annonser på nettet og ved å ringe rundt. Har også en liten sponsoravtale som gjør at vi har tilgang til en respektabel mengde BMW-deler.

 

Trimkam har de bl.a på Kollevold til rundt 3.500,-. Men husk å sjekke klaringene til vippearmene mens du har av toppdekselet, blir klaringen for stor kan de lett knekke ved høyt turtall.

 

Clutchen koster egentlig 5.600,- pluss moms....

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Hersker Hans

 

Det er sikkert jævli gromt det der, merker at motoren har skikkelig potensiale. skikkelig digg drag med en gang man er borti gassen, ikke noe lag her nei. ganske tørst min da, nå har ikke jeg klart å kjøre pent med den egentlig enda da.

ligger på 1.5, syns det virker litt mye,

 

Skulle gjerne gjort masse med bilen, men det blir litt moderat da jeg bygger Camaro. men den fungerer veldig bra. skulle hatt litt mere drag på 3 da (jeg skal jo bare drifte), 2 har nok hk som det er. trimkam greia og litt porting, og eprom trim hadde kanskje vært akkurat nok.

 

Kjører jo med normale dekk, for å ikke få for mye grep :)

 

Hvor mye hk skal den blokka takle ca originalt, det er jo mye smidde deler der fant jeg ut, ble veldig positivt overraska da jeg fant ut det. Får litt bedre samvittighet når jeg tyner motoren da jeg vet at det er mulig at det holder :)

 

Har du ødelagt sperre eller kasse forresten?

 

Blokka er sterk orginal å den.. men stempla må moddes for å få ladet trykk, så de taper seg nok litt.. men det er mange som påstår de kjører på 500hk med orginal blokk med nedreide stempel :eek:

Har ikke hatt bilen lenge nok til å tatt hverken kasse eller sperra, men når kilander kjører E30 med 800hk på disse drivlinjene, så tåler vel min 400? :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

 

 

Jeg og en kompis var og henta ny clutch og trykkplate på Clutch & Brems til et BMW E28 turboprosjekt her forleden. Clutchen tåler 700Nm og det holder akkurat :D

 

Til uka blir det motorbytte og gjennomgang av understell, du må nok satse hardere Ola. På BMWCCN forumet er det en kar som har komplett ledningsnett og hjerne til BMW 3,2 turbo.....bare å bytte rett over så kan du lade mer!

 

da tror jeg heller jeg satser på datastyring jeg :) Blir for individuelt oppsett når jeg bruker sugemotoren i forhold til 745`n..

 

Hvilke bremser ble det?

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn et utdrag som gir svar på tråden.

 

1990-01-25 nr 92: Forskrift om bruk av kjøretøy.

 

§ 1-4 fjerde ledd

 

Dersom bil med tillatt totalvekt ikke over 3.500 kg utstyres med piggdekk, skal den ha piggdekk på alle hjul. Det samme gjelder tilhenger/tilhengerredskap som er konstruert for fart over 50 km/t og som har driftsbrems, samt motorsykkel.

 

Bil som nevnt i foregående ledd kan likevel ha piggdekk på en aksel og kjettinger ellers

 

Konklusjon:

 

NEI , det er IKKE lov å ha piggdekk og piggfrie dekk på bilen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

Legger inn et utdrag som gir svar på tråden.

 

1990-01-25 nr 92: Forskrift om bruk av kjøretøy.

 

§ 1-4 fjerde ledd

 

Dersom bil med tillatt totalvekt ikke over 3.500 kg utstyres med piggdekk, skal den ha piggdekk på alle hjul. Det samme gjelder tilhenger/tilhengerredskap som er konstruert for fart over 50 km/t og som har driftsbrems, samt motorsykkel.

 

Bil som nevnt i foregående ledd kan likevel ha piggdekk på en aksel og kjettinger ellers

 

Konklusjon:

 

NEI , det er IKKE lov å ha piggdekk og piggfrie dekk på bilen samtidig.

 

Takk!. mange som kjører rundt med hengere med sommerdekk på :-),

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Överladdaren

På BMWCCN forumet er det en kar som har komplett ledningsnett og hjerne til BMW 3,2 turbo.....bare å bytte rett over så kan du lade mer!

 

Er nok ikke bare å sette på ledningsnett og motorstyring fra 745 på en bil med manuell gir.

Automatkassa blir styrt av innsprutet, så hvis kassa mangler så vil ikke sprutet funke.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår