Gå til innhold

Vurderer Passat 1.8T Highline 2002 mod - noe jeg burde være obs på?

Ranger emnet

Juland

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt til å kjøpe meg en sånn en, var å så på den idag, og lakken ser grei ut, har ikke fått undersøkt så veldig nøye, skal se mer på den på mandag.

Men lurte på om det var noe jeg burde være mer obs på, og ser etter når jeg er å ser/prøve kjører den.

Er det noe som ryker for på disse bilene?

Det er en 5 trinns manuell kasse forresten, hvis dette har noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en slik, bare med tiptronic. Hadde ingen spesielle problemer med den, men har hørt at coilene kan ryke. En av dem røk på min og en hadde vært byttet tidligere. Gikk på reklamasjon den gangen for min del. Ellers måtte gasspjeld justeres. Lakkmessig bør du sjekke rundt festene på takrails, at det ikke er bobler eller rust. Sinkslipp (små lakkbobler) kan også forekomme på bakluke og gjerne nederst på dørene.

Ellers er det ikke så mye problemer med disse. Det var mer feil med modellene før facelift i 2001.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sjekk servicehistorikk på bilen, slik at du feks slipper å bytte hele forstillinga om 1 år. Og at det er brukt annerkjente/gode deler i bytteprossesen. Ville å ha sjekket alle vindu, da heisemekanismen kan ryke,dette koster å penger.+ en generell sjekk av hele bilen. Visst alt dette er bra, kan du ha et billigt og greit bilhold. For det er få biler som kan måle seg mot passat når det gjelder komfort i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut, da skal jeg sjekke ut dette :)

Også lurte jeg på hvordan det er å koble opp anlegg i den, tenkte på siden det er kjørecomputer osv. Har hørt mange sliter med det, etter de har koblet opp anlegget, så fungerer det en liten stund. også bare kutter det sånn helt plutselig.

Endret av Juland
Lenke til kommentar
Del på andre sider