Gå til innhold

Yter ikke maksimalt og høres ut som en snekke

Ranger emnet

NarreN92

Anbefalte innlegg

God dag!

Nå har jeg brukt flerfoldige timer på nettet, men mine bil kunskaper er ikke gode nok til å forstå det som skrives xD

Så nå tenkte jeg at jeg skulle lage min egen tråd, hvor jeg forhåpentligvis for det inn med teskje :)

Bil

Golf 4 GTI 1,8t 1998 modell

Chippet til 180hk (Ikke at jeg tror dette har noe å si)

Problemstilling

Startet bilen en dag, og den gikk helt som vanlig. Etter en 5 minutters kjøretur begynte bilen å høres ut som en snekke/helicopter og den øyt langt ifra maksimalt. Bilen oppførte seg slik resten av kjøreturen. Når jeg kjørte tilbake til jobb virket bilen normal igjen da jeg startet den(da hadde den stått 7-8 timer rolig) virket bilen normal, men igjen etter 2-5 minutters kjøretur oppførte den seg unormalt igjen.

Har kjørt en drøy uke med dette nå (Kanskje noe jeg ikke burde ha gjort) og nå er problemet der når jeg starter bilen.

Hva har blitt gjort

• Kondensfjerner
  • Skiftet alle plugger

Nå trenger jeg forslag til hva jeg kan gjøre, eventuelt hva problemet kan være. Vil ha dette så billig som mulig, så hvis jeg kan foreta meg noe slik at evt. mekaniker ikke må bruke tid på å feilsøke masse så hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen 1 coil pr sylinder? Trodde det var en slik fordeler jeg?

Jeg mener alle disse har det. Ta kontakt med nærmeste møller forretning. Det har vært noe garantigreier på dette. Men ikke sikkert du får igjen pga alder på kjøretøyet.

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1777067&CarReference_ID=3572&CategoryType_ID=1

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener alle disse har det. Ta kontakt med nærmeste møller forretning. Det har vært noe garantigreier på dette. Men ikke sikkert du får igjen pga alder på kjøretøyet.

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1777067&CarReference_ID=3572&CategoryType_ID=1

Du tror det er tennspolen som er gåen på en av coilene altså?

Har du noen erfaring med å bytte disse selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider