NinJaFLiPP Skrevet Januar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 Jeg har pr dags dato forsikringen på faren min. Jeg er blitt 25 år og vil gjerne begynne og tjene meg selv litt bonus. Så klart uten og måtte betale skjorta. Så det jeg lurer på er : Kan jeg stå på forsikringen MED faren min , slik at det blir billigere men jeg tjener bonus samtidig ? Jeg ser det slik at det er mulig , men det blir litt dyrere i året , men ikke fullt så dyrt som vist jeg selv skulle hatt den forsikringa? Håper på gode svar . Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svolp Skrevet Januar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 Alle bonusordninger via familie/arbeid er det slutt på.. Du må begynne som forsikringstager på egenhånd og da starter du på 20%. Ta ringerunden til alle forsikringsselskap og forhør deg om prisene. Du vil bli overasket hvor mange tusen lapper det kan skille. Vær også obs på at ved lån med pant i bil stiller som regel banken som krav at du skal ha full kasko.. Lykke til! Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2011 jeg syns det er idiotisk det der mange gjlr med og sette det på foreldrene... like greit og bygge seg opp fra starten med og ha den i eget navn... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 jeg syns det er idiotisk det der mange gjlr med og sette det på foreldrene... like greit og bygge seg opp fra starten med og ha den i eget navn... Hvorfor det? Jeg har hatt forsikring på meg selv i 2-3 år nå, og har allerede 70% i forsikring. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 I mange tilfeller har man ikke annet valg enn å sette det på foreldrene. Husker da jeg var 18 og skulle forsikre en da 18 år gammel corolla. Billigste jeg fant i mitt navn var 15000kr i året! Da var det enkelt å ha den på stefaren min sitt navn, og betale 3000 i året. Høy pris ja, men jeg hadde 50000km i året på den tida :D Du er nødt til å ringe rundt å spørre, prisforskjellene er enorme. Har du en lokal sparebank, finn ut om de har forsikringer. Er du medlem i en eller annen organisasjon, LO eller lignende, gir det rabatter. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Hvorfor det? Jeg har hatt forsikring på meg selv i 2-3 år nå, og har allerede 70% i forsikring. Har du 70% bonus eller 70% å betale? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Hvorfor det? Jeg har hatt forsikring på meg selv i 2-3 år nå, og har allerede 70% i forsikring. jaha? kan du forklare meg hvordan det er mulig? jeg har hatt forsikring i 6 år nå og har 50% Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 jaha? kan du forklare meg hvordan det er mulig? jeg har hatt forsikring i 6 år nå og har 50% Jeg starta med 30% hos Storebrand når jeg satt det på meg selv. Etter det har jeg bytta selskap 4 ganger og da har bonusen økt med 10% hver gang. Så nå har jeg 70% på Mazda'n og 60% på Folkevogna. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Har du 70% bonus eller 70% å betale? 70% bonus. Var litt utydelig der. Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 kansje det er på tide jeg sier opp mitt og slenger alt hos en annen da:D Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Januar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2011 Så da lønner det seg å bytte til et annet selskap, og så bytte tilbake igjen ei uke senere? Hvis det er så enkelt å "opparbeide" bonus, må jo det være et smutthull i systemet? Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Så da lønner det seg å bytte til et annet selskap, og så bytte tilbake igjen ei uke senere? Hvis det er så enkelt å "opparbeide" bonus, må jo det være et smutthull i systemet? Tror du kan skifte selskap en gang hver 9mnd e.l. Har hvertfall vært sånn at noen måneder etter jeg har bytta, ringer det forrige selskapet og tilbyr meg billigere forsikring. Jeg har bytta mellom IF og Storebrand de 3-4 gangene jeg har bytta. Nå har jeg IF igjen, så Storebrand ringer vel om noen måneder og tilbyr meg billigere forsikring :P Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg