ZyklonB Skrevet Januar 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2011 Hadde håpet å få fjernet det slik bilen stod.. Siden spyling inne utgår og jekkemuligheter og vannuttak på utsiden ikke er tilstede.. Men får sjekke litt ut ;) Men skal sjekke ut bussvask vertfall ;) Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyklonB Skrevet April 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2011 Ble visst lenge stillt her men arbeidet fortsetter likevell.. Bare vært mye annet i tillegg i det siste ;) Siden bilen hadde litt rust hær og dær fortsatte demonteringen i stede for å gå i gang med rustsveising med en gang. Bestemte meg for å begynne bakerst.. Og jobbe meg framover ;) Begynte bare å demontere det som kunne skrus av. Fjernet eksosanlegg først så bakaksling: Girkasseåpning: Kjølesystemet til differensialen så ikke spesielt bra ut.. Mye rust, en knekt slangekobling på pumpen og systemet var helt tørt inni. Ikke sett olje på lange tider. Får se om systemet kommer tilbake når alt skal monteres igjen.. Oljepumpen: Radiator: Fjernet dempere bak, Så helt greie ut. Får se om demperne beholdes og senkefjærer monteres i første omgang. Tror coilovers blir utenfor økonomisk rekkevidde sånn i første omgang. Etter litt luring med 2 stk garasjejekker kom bakstilligen endelig ned: Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyklonB Skrevet April 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2011 Tappet olje av diffen før demontering, Oljen var meget tyktflytende så mistenker feil type olje er brukt. Litt spon på pluggen men mest en sølvaktig grease lignende guffe.. Så får åpne diffen og titte inni etterhvert.. Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet April 20, 2011 Rapporter Share Skrevet April 20, 2011 Blir nok en veldig bra bil når du blir ferdig skal du se :) Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyklonB Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Siden det en periode var ganske kaldt i garasjen så bestemte jeg meg heller for å begynne på bakstillinga først. Heiv den i bilen og tok den med på jobben. Dær finnes varme og litt mere utstyr ;) Spylt med høyttrykkspyler: Tenkte siden alt var nede kunne jeg like godt gå over alt orntli.. så ferdig demontert: Fjernet alle foringer, noen lettere å få ut enn andre. De fleste ble presset ut i presse men noen måtte brennes/slåes ut: Alt så egentlig ganske bra ut utenom de øvre bærearmene, de var gjennomrustet på undersiden å må byttes: Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 ser bra ut :D ikke bra med de bærearmene :( Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 stilig prosjekt!!! :-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyklonB Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Fleste deler var i ganske god stand og trengte bare litt touch-up for å bli pene igjen, så begynte med å glassblåse deler: Før: Etter: Før: Etter: Da dette er understellsdeler så bestemte jeg meg for å bare pensle delene me malepensel i stede for sprøyte. Så penslet på med syregrunning: Spindler: Så svart polyurethane lakk: Blei ganske bra overflate selv med bare pensling, blank og fin. Holder mer enn nok til å befinne seg under bilen :) Kom også div deler i posten: Energy suspension master kit poly foringer. Energy suspension diff foringer. Energy suspension sway bar foringer pluss ny feste bolt. SuperLap MvR bærekuler. Og Megan Racing øvre bærearmer med justerbar camber vinkel: :D Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyklonB Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 ser bra ut :Dikke bra med de bærearmene :( Takk, men må vel bare regne med å måtte bytte noen deler vertfall ;) Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyklonB Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 stilig prosjekt!!! :-) Takk ;) Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyklonB Skrevet Mai 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Montering av foringer: Ferdig montert: Endel ferdige deler: Spindler, ferdig malt og avmaskert: Prøvemontering av nye hjullager: Passet fint og får ett strøk svart maling de også. Må bare hente den andre lageret, ett hjullager sett inneholder visst bare ett lager fant jeg ut :p Oppdaget også denne linja i bruksanvisninga til foringene: Dette er de 4 hovedforingene som forbinder traversen med karosseriet, trodde de fulgte med i masterkit men neida. Så måtte bestille de utenom. Blåste traversen imens: Så vidt plass i kabinettet og var noe umulig å håndtere der inne: Men fikk til etter hvert: Samme prosedyre hær også. Syregrunning: Maling: Ser egentlig for jævli ut på bildene ser jeg. Måtte bruke mobilkameraet da digitalkameraet havarerte. Men ser bra ut på orntli ;) Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Mai 4, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2011 Herlig med nye og rene deler!!! er det lettest og brenne de gamle foringene av? hvordan gjorde du dette? tar de lett fyr? syns og du begynner i veldig rett ende med understell og rust!! det er bra og fornuftig!! :-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Bra jobba! :D Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Verdt å følge med på dette. Kult. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyklonB Skrevet Mai 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2011 Herlig med nye og rene deler!!! er det lettest og brenne de gamle foringene av? hvordan gjorde du dette? tar de lett fyr? syns og du begynner i veldig rett ende med understell og rust!! det er bra og fornuftig!! :-) Det er nok absolutt lettest og presse ut foringene om du har tilgang til presse. Men kom ikke til noen av foringene i pressa, som feks de 4 hovedforingene på travers. Der valgte jeg å brenne de ut. De brenner absolutt ikke godt, må til me gassbrenner eller no. Selv brukte jeg skjærebrenner til å varme opp den midterste hylsa til gummien smeltet rundt og presse den ut. Så fjerne gummien med rettsliper og grov fres. Til slutt dele den ytterste metallhylsa med baufil blad og slå den ut. Dette er grisete greier. Brent gummi som stinker døden og gummispon over alt. Men det funket ;) viser litt av opplegget.. Siter Honda CRX ed9 + Nissan 200SX S14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg