Gå til innhold

Problemer med nøkking og tempmåler!

Ranger emnet

Glennarn

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har idag henta meg min første bmw 318 94 mod 1.6..

Har aaaaldri hatt bmw før, bare vw.. Så detta var uvant, så derfor har jeg ikke noe kunskap med bmw..

Men over til problemene..

Når je kjører så må vifta stå på full guffe ellers så går tempmåleren helt til himmels, og når jeg setter på kaldluft blåser det like varmt.. Forige eier har skifta termostat og vannpumpa. Men han hadde vist ikke peiling på bil..

Også når jeg kjører så lugger den litt når jeg har gjevn gass, men når jeg gir på er den helt fin..

Håper noen kan gi meg noen gode råd som kan komme til ordnings!

Takk! :D

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, takk!

Men jeg og en kompis tenkte kanskje om det sitter alt for stor termostat i den ?

Ettersom det ikke blir kald luft pluss att vifta må stå på 4 hele tia eller går den over på rødt.. Men den gikk nesten på rødt idag og når je skrudde opp tanken så var vannet pisslunka :O

(x) Ford Sierra 2.8 V6 (x) Vw golf 3 1.9 TDK

(x) Mazda 323 1.6 (x) Vw golf 2 1.6

(x) Seat cordoba 1.6 (x) Vw vento 2.0

(x) Vw golf 3 1.9D

(x) Vw golf 2 GTI ( ) Audi 80 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Når han byttet termostat og vannpumpe kan det hende at bilen ikke ble luftet ordentlig. Kan sitte en luftboble i systemet. BMW e36 skal løftes litt foran eller stå i en oppoverbakke når du lufter den. Klem litt på radiator slangene nå du lufter den. (husk også på å skru opp lufteventilen)

Med hilsen

Balder1000

Tilhenger av:

http://www.BimmerNorway.net

http://www.BilforumNorge.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider