Gå til innhold

problem med purken...

Ranger emnet


audi coupe

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Håkon A

si hvis dem måler deg til 100 i 80 sone å kompisen din forran kjører like fort...så sier det seg kanskje seg selv.

 

fikk du noe bot da? eller var det bare kompisen din som fikk?

blir nok haraball av det for min del,kjørte ureg bil med skiltet av en annen bil + at jeg ikke har skrevet salgsmelding med forrige eier.men kan vel ikke skylle på noen andre enn meg selv for det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi coupe

har et par spørsmål etter jeg å en kompis ble stoppa i går.purken kom bak meg,kan de da måle min kompis som lå foran?kan man trekke underskriften man skriver under på forelegget?håper noen har litt peil på det der...

 

Du kan trekke "tilståelsen" din når som helst frem til saken skal inn for retten eller tilsvarende. Men, man burde gjøre der fort som faen. He,he :rolleyes:

 

Ellers så var det jo noen her som linket til "politiets instrukser", kanskje vedkommende leser dette og mailer det på nytt. Jeg har det liggende på en yahoo konto, men du er kanskje ikke medlem av VW Audi Club ? Dersom du er det, så har jeg lastet opp div info om dine rettigheter og prosedyrene rundt det på klubbens Yahoo side.

 

http://groups.yahoo.com/group/vwaudi-club/files/FartsKontroll/

 

Er du medlem så klikker du på linken og "signer" deg inn.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi coupe

blir nok haraball av det for min del,kjørte ureg bil med skiltet av en annen bil + at jeg ikke har skrevet salgsmelding med forrige eier.men kan vel ikke skylle på noen andre enn meg selv for det.

Det å sette andre kjøretøyers kjennetegn på en uregga bil, går vel under dokumentforfalskning. Men tviler på at de drar den så langt, men kan seff aldri vite. De ser jo hardere på sånne ting enn ran og voldtekt omtrent!!:o

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å bruke PolicePilot kan politiet måle forankjørende biler. De kan imidlertid bare måle en av gangen. PolicePilot er egentlig bare en avansert stoppeklokke og lengdemåler. De finner et startpunkt og et stopppunkt. Lyktestolper, broer og vegskilt er vanlige måle punkter. De starter klokka når din bil passerer et punkt og starter lengdemåleren når de passerer det samme punktet selv. Når de er sikre på en måling stopper de klokka når din bil passerer et nytt punkt. Når de passerer dette punktet med egen bil, stopper de lengdemåleren. De har da avstand og tid og kan beregne fart i gjennomsnitt. Eks: De måler at du har brukt 2 minutter på 3000 meter. Du kjører altså 1500 meter på 1 minutt.

1 minutt X 60= 1 time og 1500 X 60= 90 000 meter= 90 km per time. Dette er unøyaktige målinger og jeg råder alle til å ikke signere på et forenklet forelegg, dersom det kan være noe som helst tvil. Som for eksempel at det ligger en bil i mellom...

Politiet sitter på bevisbyrden og tar av og til en spansk en. Dette merker fort man ved å nekte forelegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Utrykningspolitiet

Ved å bruke PolicePilot kan politiet måle forankjørende biler. De kan imidlertid bare måle en av gangen. PolicePilot er egentlig bare en avansert stoppeklokke og lengdemåler. De finner et startpunkt og et stopppunkt. Lyktestolper, broer og vegskilt er vanlige måle punkter. De starter klokka når din bil passerer et punkt og starter lengdemåleren når de passerer det samme punktet selv. Når de er sikre på en måling stopper de klokka når din bil passerer et nytt punkt. Når de passerer dette punktet med egen bil, stopper de lengdemåleren. De har da avstand og tid og kan beregne fart i gjennomsnitt. Eks: De måler at du har brukt 2 minutter på 3000 meter. Du kjører altså 1500 meter på 1 minutt.

1 minutt X 60= 1 time og 1500 X 60= 90 000 meter= 90 km per time. Dette er unøyaktige målinger og jeg råder alle til å ikke signere på et forenklet forelegg, dersom det kan være noe som helst tvil. Som for eksempel at det ligger en bil i mellom...

Politiet sitter på bevisbyrden og tar av og til en spansk en. Dette merker fort man ved å nekte forelegget.

 

Jeg må si jeg ikke likte det nicket der..... :mad:

 

Men posten var korrekt og fin... ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kammerat som blei tatt for kjøring over en lang strekke 8km.. Han møtte purken i 260kmt. Purken snudde å prøvde å ta han igjen, men måtte gi opp da han passerte 180, å bilen forand forsvant. uheldigvis hadde purken en kollega i andre enden av strekke, somm sperra veien å han ble taua inn. fikk beskjed att han kunne godta 130kmt i 90`n å miste lappen i 3mnd, eller ikke goda å i kjøre rettsak. Kammeraten min turte ikke noe annet enn å goda det, i stedet for å kanskje sitte i buret i 3mnd. Noen som har noen sunspunkter? Purken sa att de ikke hadde noen måling på det unntatt det han selv så, (baklysene dro i fra når han selv passerte 180) Men tvilen skal jo komme siktede til gode i en eventuel rettsak. Men synes dette lukta litt svidd....

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel. kompis gjorde det samme her i byen.. på en berykted strekke. der det er 60 sone som går til 50.. over et par km'er.. jeg har selv kjørt i 215 der :)

 

saken er at han.. kl 5.00 en morra i sommerferien var på vei hjem.. kjørte seg en tur og snudde.. på vei den strekka så han jo at det ikke var politi der.. så snudde han i en rundkjøring.. og kjørte tilbake..

 

det han ikke la merke til var at politiet kom bak han.. og han holdt vel 120-130 i den 50 sonen.. dem lå ganske langt bak.. og verken nærmet seg eller blei borte. så dem holdt samme hastighet som han.. og observerte det på speedometeret sitt.

 

dem blinka med lysa til han.. og han måtte stoppe..

 

dermed spurte de han, hvor fort kjørte du.. han sa tjaaeeh, ca 60-70 :) heh. og dem sa, jajaja, slutt med våset.. du hadde 130 km/t, vi har ligget bak deg hele veien..

 

da fortalte dem han at han hadde to valg.. siden de ikke hadde noen måling på han..

 

1. å godta den høyeste boten i 50 sone. 75 km/t gir 3000 kr.

2. å gå til rettsak mot de to politimennene.

 

han valgte 1 og har betalt boten.. og kjører bra rolig nå :)

 

han hadde ikke hatt sjangs mot to politi menn i retten..

 

og når han fikk boten fra dem.. så spurte han ironisk nok.. "du, d ekke studentrabatt på den her?" ;)

 

arti kar. men, sånn er det med det. han valgte nok det rettet og slapp ganske lett unna

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Utrykningspolitiet

I en rettsak ville nok det blitt mulig å dømme ut fra "overveiende sannsynlighet" i dette tilfellet,men juridisk sett er det bare godkjente fartsmålinger som man kan dømmes etter. Det holder altså ikke at en politimann "syntes det gikk for fort" .

 

Tja... når de kan dømme folk for "jeg synes det var en farlig forbikjøring" iflg politiet, eller at et par tre andre bilister mener du har kjørt sinnsykt fort. Så tror jeg det holder i en del tilfeller........ ;)

 

Selv har jeg vunnet en trafikksak mot 2 politimenn i retten jeg :D Alt er mulig ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår