Gå til innhold

Ugjevn på tommgang og motorfeil.

Ranger emnet

comodin

Anbefalte innlegg

Hallo.

Har en Omega 2.0L 1994 omega som jeg har jobbet litt med.

Nå har det kommet noe som jeg ikke liker. Av og til så begynner bilen når den står i fri og jobbe seg opp å ned på turtallet. Det kan varier mellom 750-1200 omdreininger og gå noen ganger fra 1300-1700. Litt forskjellig. I tillegg er det sånn at den av og til slår ut på motorfeil. Altså motorfeillampa lyser. Men det kan være alt fra 5 min til en halv time. Så slår den ut...

Er dette et problem eller er det noe som er naturlig av den og gjøre. Tempen når han gjør det kan være ifra 5+ til ca 10-.

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Det var ikke så stor deal. Men rensket Luftføleren. Og leste ut koder. Fikk ingen så det var greit. Men det er greit.

Men et annet spørsmål. Dimensjonering av anlegg i bil. Har et batteri på ca 688 A. Det levere 68 Ah. Lading på batteriet med dynamo er 13.80V uten at anlegget står på. Når jeg slår på anlegget(cd spilleren) så synker den til ca 13,70-78V. Så når jeg kjører anlegget på volum sånn som jeg normalt skal, så ligger det på mellom 12,4-13,7V (kommer ann på om subbene jobber). Når jeg kjører på anlegget noe veldig så begynner lysene i bilen og dimme, selv om jeg har en 5 fharad kondensator, Anlegget består av 2 stk. ADS 700W RMS, 2 kanals forsterker, brokoblet til monoblokk. Og en 4 Kanals ADS 80W RMS. Strømmkabelen er en 75 Kvadrat.

Det er liksom ikke lange tiden jeg skal spille før jeg har skikkelig problemer med og starte. Har et Fulman batteri og original dynamo. Noen tips, anbefalinger?

Må ha en fin dag/ Kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider