Gå til innhold

Hjelp til en forsterker

Ranger emnet

Slayer87

Anbefalte innlegg

eg trenger hjelp til å finne en forsterker

men ikke alt for dyrt..

specc : 2x 12" på 600w rms 1200w tror det e ultimate T1 subba er ikke sikker men kan finne ut etter jobben xD

men vis dere finner en.. btw skal være mono forsterker har en forsterker te frontsett osv ^^

Takk på forhånd: Slayer87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg trenger hjelp til å finne en forsterker

men ikke alt for dyrt..

specc : 2x 12" på 600w rms 1200w tror det e ultimate T1 subba er ikke sikker men kan finne ut etter jobben xD

men vis dere finner en.. btw skal være mono forsterker har en forsterker te frontsett osv ^^

Takk på forhånd: Slayer87

det er en akkurat lik forsterker å komponenter bare subben e på 600w rms..

http://www.ultimate-sound.com/products_t1_subwoofers.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigt å vite impedansen til suben.

Er det 4ohm pr sub, er det greit. Da er det berre å parallellkoble og du vil få ein impedans på 2ohm.

Alle monoforsterkere skal Takle 2ohm

Er litt verre viss du har 2 spoler pr sub, eller impedansen er på 2ohm.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e fant faktisk en anna forsterker da som er mye betre men vill ha deres syns punkt

her er den

Boss Audio Mono forsterker - 1x3500 watt @ 1ohm

Kriftig Mono blokk

S/N: >100 dB

THD: 0,01%

Bassremote inkludert i prisen

Variabelt lavpass-filter

Variabelt subsonic-filter

Fasevender

RMS Power @ 14.4VDC:

1200 Watt x 1 @ 4 ohm

2400 Watt x 1 @ 2 ohm

3500 Watt x 1 @ 1 ohm

Fysiske mål:

Lengde: 355 mm

Bredde: 300 mm

Høyde: 62 mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hoste*den boss forsterkeren kan ikke måle seg med dynabel n.den dynabel forsterkeren leverer nokk en god del mere enn boss ja.med andre ord,ikke kjøp boss.ville ikke hatt det om jeh hadde fått det slengt etter meg.bare et godt råd :) mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boss er ikke kjent for og oppgi relle vatt.bare et eksempel.kjøpte en cadence 4 kanals forsterker til å ha i bilen til madammen.var oppgitt 2x110w +35ow rms som 3 kanals rms.da jeg koblet dette opp hørste jeg ikke sub n en gang.er en 10" jbl gt5 tror jeg det heter eller gto.men samma det.elementet er vel på 275wrms.jeg klaget på denne forsterkeren og kjøpte heller en focal solid 4 black.og denne er det mindre effekt på papiret på.men den dro elementet og front settet myyyyyyyyyyyye bedre.så en skal ikke kikke på vatt alltid.en får hva en betaler for somregel.og vatt er ikke alt.er fprskjell på reine vatt og "skitne"skryte vatt.altså en forsterker på 2x500w også har du en bedre forsterker på 2x10w så spiller di 10-20 wattaz myyye bedre enn di 500-1000w.utrolig men sant.trodde ikke på det selv føre jeg fikk høre det med mine egene ører ;) skulle ikke vært lov til å kødde med alt det watt greiene med forsterkere.men men sånn er det.dynabel blir du ikke skuffa over iallefall.er jo også annet som er mye bedre såklart.men det koster litt mere.hehe.

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider