Nybil-kjøper Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Har funnet ut at det er pigg som gjelder her på Nordmøre, når det er væromslag og vannet flyter oppå holk-isen. Hadde en fin liten seiletur med null kontroll her om dagen, på litt slitte Hakkapellitta RSI dekk. Heldigvis gikk det greit, men var ikke noe særlig god underholdning å sitte i en ny bil og vinke til brøytekantene og de parkerte bilene som var farlig nær. Har lest litt på testen til NAF som var nå i høst, og Hakkapeliitta 7 og Continental ContiIce Contact er i teten. Har vel funnet ut at Continental er det dekket som passer best utifra min kjørestil og preferanse. Forhandleren min fører også Gislaved som er et merke produsert av Continental. Sånn sett også et kvalitetsdekk. Det er en ting jeg lurer på, og det er dette med gummikvalitet på sikt. Piggdekk har jo en annen gummikvalitet som ikke kommer helt opp mot piggfridekk. Dette innebærer jo at dekket stivner raskere, og gummien blir mindre smidig med økt alder, noe som fører til dårligere veigrep, og også til at piggene lettere kan rives løs. Er det noen som har erfaring med hvilke dekk som holder seg lengst i kvaltitet, og evt hvilke dekk som på det jevne er holdt for å være de beste? Har f.eks Continental ligget generelt foran Goodyear de siste 5-10 åra? Jeg ønsker litt info fra fotfolket, og ikke fra testpanel som bare tester kliss nye dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg