volvo745turbo88 Skrevet Januar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2011 Heia alle sammen :) Har en Opel Omega 2ltr 16v 1996 modell som oljelyset er kommet på i dashborde :/ Har sjekket olje å om oljepumpa er i orden, å alt er i skjønneste orden :) Når hovedlysene står på av så er ikke oljelyset på, men med en gang jeg skrur på parklys eller hovedlys så kommer det på.. Så er det noen som kan hjelpe meg med dette probleme, forslag??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Oljelampe kretsen går igjennom lysreleet på denne såvidt jeg vet. Da vil jeg tro det er noe galt inne i releet. Releet sitter på pasasjersiden foran til høyre nede ved gulvet. Du må ta av det dekselet der også sitter det langt inni der. Om du har alarm så må du løsne den boksen der som er styreenheten til alarmen, så sitter den gjemt inni der bak det. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Sjekk ladespenning på bilen på tomgang med lysene på. For lav ladespenning kan føre til mye rart, blant annet lysende oljelampa av en eller annen merkelig grunn. Har skjedd før ihvertfall, og går fort å sjekke. Skal ideelt være 14,4v, men alt fra 14 til 14,5 er bra. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo745turbo88 Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 (endret) Okei, men vist den lader under 14 volt, må jeg ha ny dynamo da? Har ikke så mye peiling når det kommer til elektronikk :P Tusen takk at dere hjelper meg :) er ikke noe kos å kjøre med oljelampen på akkurat :P Endret Januar 20, 2011 av volvo745turbo88 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg