halvorlu Skrevet Januar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2011 Jeg oppdaget en brun substans/avleiring da jeg åpnet radiatorlokket på min Toyota Carina '97. Er dette noe jeg bør gjøre noe med? I så fall: Hva? Se vedlagt bilde. Takk for alle innspill og forslag. [ATTACH]20684[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 For meg ser dette ut som emulsjon, altså en blanding av ikke blandbare stoffer. I dette tilfellet vann og olje. En eller annen plass kommer det nok motorolje inn i kjølesystemet ditt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
halvorlu Skrevet Januar 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 For meg ser dette ut som emulsjon, altså en blanding av ikke blandbare stoffer. I dette tilfellet vann og olje. En eller annen plass kommer det nok motorolje inn i kjølesystemet ditt. Betyr dette at toppakningen kan være gåen? Eller finnes det andre steder oljen kan komme inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Toppakkningen kan være gåen ja. Noen motorer har varmeveksler på kjølevann/motorolje, sjekk også denne om du har. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Det kan vare sprekk/hull i toppen eller blokka i værste fall. http://www.norsklandbruk.no/ekspertpanel/teknikk,-traktor-og-redskap/olje-i-kjoelevannet-paa-mf-3065.aspx http://www.traktor.no/traktor-og-teknikk/2010/10/23/slik-feilsoeker-du-for-olje-i-kjoelevannet.aspx Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 20, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2011 Jeg synes nå dette rett og slett ser ut som rust jeg, men bilder kan da lure. Rense systemet kan gjøres med både oppvaskmaskinpulver og sitronsyre Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg