Gå til innhold

Lurer hvorfor Omega`en er litt lat?

Ranger emnet

volvo745turbo88

Anbefalte innlegg

Heia alle gofolk :)

Er det noen som kan ha noen forslag på hva jeg kan gjøre får å sjekke hvorfor bilen min er så lat?

Når jeg trør på er den litt lat, Har kjørt andre omegaer som er mye sprekere enn min omega b..

Så var på diagnosekontroll med bilen, å da fikk jeg opp feilmelding på kamakselsensoren, men det er bare av å til at motorlyset kommer på, å da kutter den på 4500rpm..men det er bare når motorlyse kommer på at den er sånn, å med en gang lyset komme på så stopper jeg bilen å starter igjen å da er alt iorden..men selv når motorlyset ikke er på synes jeg den er lat..

kan det være pga kamsensorn?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tendens att kattalysatoren tetter seg på mye Omega uanset hvilken motor de har.

Ville prøvd hektet frahverandre før katte å sett om den ble frøkere da.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik den er, 2.0 liters motor med 136 hester på 1500 kg. Har 2 liter selv og den bruker mye bensin og går ikke akkurat som ei kule. Den er en drøm å kjøre så det gjør opp for liten motor :P

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamsensoren forteller styreenheten hvilken posisjon motoren har så det kan jo være mulig det har noe med saken å gjøre. Styreenheten har faste verdier den går på når den ikke får signaler fra føleren så det burde være ok likevel. Få lest av avgassen, den kan fortelle mye.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hei, skal du ha en sprek omega må du for all del ikke kjøpe "norges" versjonen. Det vil si, den minste motor (avgiftsmotoren), og tro dette går så det fyker.

Som en kar lengre opp skriver så er omega en forholdsvis stor bil, ganske tung også. Og da er 136 hester og lavt dreiemoment lite. Spør du meg burde 3 literen v6 24v være den minste motoren som burde vært lov i omega (ehehe). Jeg har den og synes den er i det svakeste laget :) hehe

Ja får du opp feilkode på kam sensor , så ja da er det nok til at jeg ville byttet den. :) sjekk carparts.no :)

Opel Omega B 3.0 V6 24V X30XE

Lenke til kommentar
Del på andre sider