Gå til innhold

"Senkesett" fra biltema ?

Ranger emnet

kingalne

Anbefalte innlegg

Har senka bilen fra før av 40mm forann og bak, men da bilen er litt høyere forann enn bak nå, kunne eg tenkt meg å senke den enna litt mer forann. Noen som har testa "senkesettet" som på bilde fra biltema, som presser fjæra sammen, om det funker i det hele tatt ?.. blir jo bare for å få justert litt forann, så skal jo ik senke mye.. tips anyone ? ;)

34-1712_l.jpg

94' Audi 80 B4 m/Original RS2 front, Ventura sport-springs 40mm, 17" TSW Evo-R felger++ ;)

7" Wide screen TV og sonefri DVD spiller fra Boss selges billig, for bruk i bil ! ->PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg ville sløst bort penga mine på det der as..ser ikke akkuratt mye stødig ut.hva skjer med de når du kjører og bilen liksom skal fjære..alle klemmene kommer jo til å havne nedesrt på fjæra da.skjønner.var ikke lett og forklare det der as.

men anyways. ville heller kappa av en ring eller to på de eksisterende.

men har du akkuratt montert nye dempere bak???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, burde ikke vært lov å selge di greiene der da, viss di ikke kan brukes til no.. Alle demperne er kjørt like langt, så tror nok eg går for å kappe av en ring på di forann da, kjipt å kjøpe nye dempere igjen liksom.. men hvordan blir det å kappe fjærene da, når diameteren på toppen av fjæra blir større viss dere skjønner `?..enden av fjæra skal jo egentlig sitte i ett spor..

Så nice ut med 60/40 senk NoLimit ;)

94' Audi 80 B4 m/Original RS2 front, Ventura sport-springs 40mm, 17" TSW Evo-R felger++ ;)

7" Wide screen TV og sonefri DVD spiller fra Boss selges billig, for bruk i bil ! ->PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde slike på en Volvo 740 engang i tiden. Kan ikke si at jeg så noe nevneverdig senking etter å ha skrudd de på. Bare noe tull. Ikke kom de igjenom EU kontrollen heller (men det viste jeg jo)

Men at bilen er litt høyere foran er vist noe Audi greier. Det er vist pga motoren skal noe å "jobbe" med/ha noe å gå på har jeg blitt forklart. Har samme problem på min bil. Så jeg får se hva jeg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kingalne

Oki, burde ikke vært lov å selge di greiene der da, viss di ikke kan brukes til no.. Alle demperne er kjørt like langt, så tror nok eg går for å kappe av en ring på di forann da, kjipt å kjøpe nye dempere igjen liksom.. men hvordan blir det å kappe fjærene da, når diameteren på toppen av fjæra blir større viss dere skjønner `?..enden av fjæra skal jo egentlig sitte i ett spor..

Så nice ut med 60/40 senk NoLimit ;)

Nå er det vell strengt tatt ikk ett senkesett vi ser på bilde der opp, men fjærklemmer, beregnet på å klemme sammen fjæra, ved inn og utmontering av dempere, osv..å kjøre med det, tror jeg hverken biltema eller noen andre ønsker å gjøre.

Skal du senke, vent til du har råd, og kjøp deg no skikkelig gewinde fahrverk....

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*GRØSS*

Får frysninger hver gang jeg ser de der...

Peltz;

Det burde vel kanskje ikke vært lovlig engang, men dem blir faktisk markedsført som senkesett, hvor utrolig det egentlig kan høres ut...

[EDIT]

Senke-/hevesett:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=17247

[/EDIT]

Originally posted by Peltz

Nå er det vell strengt tatt ikk ett senkesett vi ser på bilde der opp, men fjærklemmer, beregnet på å klemme sammen fjæra, ved inn og utmontering av dempere, osv..å kjøre med det, tror jeg hverken biltema eller noen andre ønsker å gjøre.

Skal du senke, vent til du har råd, og kjøp deg no skikkelig gewinde fahrverk....

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kan skaffe slikt drit - vi også.

Denne typen "senking" er både farlig og IKKE lov.

Da er det bedre med et senkesett som senker bilen mere foran.

La meg helleg gi deg et godt tilbud på ett av disse merkene:

Eibach, Koni, Bilstein, Lesjøfors, Jamex, H&R, Weitech, Inter-Alloy

Da burde vi finne noe.

Jacob Kielland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slått fra meg den tanken nå ja, kom bare over dem en dag og tenkte kansje det kunne være noe, men i nærmere ettersyn: nei ;) !

Hvilket tilbud kan du gi meg da ? Har ikke råd til nye dempere, så det er kun fjærer det er snakk om, med mindre du kan gi meget bra tilbud på komplett sett ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider