Roberto Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Vurderer å bygge turbomotor.. Volvo B230.. Hvor mye kan jeg høvle av stemplene? Og hvor høyt trykk kan jeg kjøre? Skal gjøres billig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 jeg vil ikke høvle, men enten dreie eller frese.. tungt å høvle... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Originally posted by Robert Vurderer å bygge turbomotor.. Volvo B230.. Hvor mye kan jeg høvle av stemplene? Og hvor høyt trykk kan jeg kjøre? Skal gjøres billig:) Nå er det ikke om og gjøre å dreie av mest mulig av stemplene, men hvor mye du BØR dreie av stemplene, avhenger av org. komp, ønsket komp, utforming av stempeltoppen, tykkelsen på stempelkrona osv. VS + VK ----------- = Kompforhold Om jeg ikke husker helt feil... VK Hvor høyt trykk du kan kjøre på går det heller ikke an å si med sikkerhet. En standard topp med dårlig flow og elendig kam samt lav tenning kan sikkert greie 2bar uten at det går til helv... . Men en skikkelig portet topp med en god kam og litt større ventiler kan nok få rådene til å sprute ut av blokka på 1bar... Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Heisann.... Er en annen måte å senke kompen på oxo................ frese ut av toppen...!! Spørs bare om det er noe å ta av der....... skummelt om det blir for tynt....!! Hva med tykkere kobberpakning.....!!? Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 uansett enkere å ta stemplene... hadde hvertfall jeg gjort.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg