Gå til innhold

Høvle stempler for lavere kompresjon..

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by Robert

Vurderer å bygge turbomotor.. Volvo B230.. Hvor mye kan jeg høvle av stemplene? Og hvor høyt trykk kan jeg kjøre? Skal gjøres billig:)

 

Nå er det ikke om og gjøre å dreie av mest mulig av stemplene, men hvor mye du BØR dreie av stemplene, avhenger av org. komp, ønsket komp, utforming av stempeltoppen, tykkelsen på stempelkrona osv.

 

VS + VK

----------- = Kompforhold Om jeg ikke husker helt feil...

VK

 

 

Hvor høyt trykk du kan kjøre på går det heller ikke an å si med sikkerhet.

En standard topp med dårlig flow og elendig kam samt lav tenning kan sikkert greie 2bar uten at det går til helv... .

Men en skikkelig portet topp med en god kam og litt større ventiler kan nok få rådene til å sprute ut av blokka på 1bar...

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....

 

Er en annen måte å senke kompen på oxo................

 

frese ut av toppen...!!

 

Spørs bare om det er noe å ta av der.......

skummelt om det blir for tynt....!!

 

Hva med tykkere kobberpakning.....!!?

Bottles are for babies...real men get Blown!!!

 

1999 Honda Civic Si.... Leketøy

1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår