Roberto Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Vurderer å bygge turbomotor.. Volvo B230.. Hvor mye kan jeg høvle av stemplene? Og hvor høyt trykk kan jeg kjøre? Skal gjøres billig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Svar fra KRB Trading: Høvling på de møkka stemplene der holder de kansje 1 skikkelig pådrag. (kjent for og legge på litt) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2004 Originally posted by parelius Svar fra KRB Trading: Høvling på de møkka stemplene der holder de kansje 1 skikkelig pådrag. (kjent for og legge på litt) vel vel.kan vel diskuteres..Jeg bygget en "billigmotor" av en b230f 95 mod.borra opp oljekanaler i blokka,dreide av stemplene 1mm på "toppen"+flytta "Skåla" totalt 10mm lengre ut. Motorn ellers var en 531topp med a-kam,lh 2,4+chip,lettet svinghjul,stoor alucooler,940 grenrør,garret t03 trim 60,3" jt superflow,proggresiv btr+div.denne motorn fikk virkelig prøve seg,de den var billig å mekke isammen og det var intressangt å se hvordan det fungerte..Jeg kjørte med 1,5 bar i laddetrykk og hadde ingen problemer med det...Selvsagt blir det noe annet med et datasprut,da motorn ville gått mye bedre-MEN samtidig har man da mulighet til å justere som en vil i forhold til lh2,4..Kjørte med 1,5 i laddetrykk hele fjor sommer,til motorn ble solgt i deler...(stemplene var like fine som da de ble montert) Effektmessig er jeg noe usikker,men godt over 200hk er sikkert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg