Gå til innhold

Høvling av B230 stempler..

Ranger emnet


Roberto

Anbefalte innlegg

Originally posted by parelius

Svar fra KRB Trading: Høvling på de møkka stemplene der holder de kansje 1 skikkelig pådrag. (kjent for og legge på litt)

 

vel vel.kan vel diskuteres..Jeg bygget en "billigmotor" av en b230f 95 mod.borra opp oljekanaler i blokka,dreide av stemplene 1mm på "toppen"+flytta "Skåla" totalt 10mm lengre ut. Motorn ellers var en 531topp med a-kam,lh 2,4+chip,lettet svinghjul,stoor alucooler,940 grenrør,garret t03 trim 60,3" jt superflow,proggresiv btr+div.denne motorn fikk virkelig prøve seg,de den var billig å mekke isammen og det var intressangt å se hvordan det fungerte..Jeg kjørte med 1,5 bar i laddetrykk og hadde ingen problemer med det...Selvsagt blir det noe annet med et datasprut,da motorn ville gått mye bedre-MEN samtidig har man da mulighet til å justere som en vil i forhold til lh2,4..Kjørte med 1,5 i laddetrykk hele fjor sommer,til motorn ble solgt i deler...(stemplene var like fine som da de ble montert)

Effektmessig er jeg noe usikker,men godt over 200hk er sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår