Skody Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Jeg har innbilt meg at piggyback systemer er en serielt koblet boks alá Power-box til VAG TDi ... Men en venn sa at en Piggyback er en erstatningsboks. Jeg har funnet en Freedom ECU som bruker OEM sensorer, dyser og kabelstamme til Toyota 4A-GE ,Klikk her for hjemmesiden til Freedom Dette kaller han en piggyback. Jeg mener at Freedom er en "fullverdig" datasprut, bare at den er selvlærende i tillegg. Hva er korrekt? Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Har alltid sett på piggyback som noe en kobler til det eksisterende anlegg for å tweake dette jeg da men. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Det du linket til ser jo ut som en "replacement ecu". Et kort/boks som slenges inn der org ecu burde ha vært men som bruker standard sensorer og kabelnett. Piggyback er vel helst en sak som manipulerer inn og utgående signaler fra standard ecu, ala e-manage. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Heisann.. et eksempel: Apexi S-AFC eller V-AFC er to typer Piggy-back enheter....! Bruker selv en Apexi V-AFC... (VTEC-Air Fuel Converter) Den bruker j til å justere bensinmengden til Motoren med! Det gjøres på det viset at j klipper ledningen til MAP-sensoren og tar da den enden av ledningen som komme fra MAP- sensoren og kjører denne inn i Apexi-boxen.... den andre enden kobles oxo til Apexien.. og går da videre inn til bilens orginale ECU / hjerne/databox.....!! det som man kan gjøre da.. er at man kan manipulere.. eller skal vi si øke eller korte ned *arbeidsomerådet til bensin dysene.... (*DUTY-CYCLE!) dvs la dysene stå oppe lengre eller kortere!! (endre/manipulere strøm/voltstyrken på signalet som MAPSENSOREN lager ut fra trykket/vacumet i Manifolden! På min motor må jeg korte ned duty-cycle`n med ca 45-40%... avhengig av turtallet... (ikke nødvndig med så mye på høye turtall , da motoren bruker MYE mer bensin da...!!) Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.