hardrocx Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 eg e en gutt på 15 som gleder meg noe sykt til lappen. Men eg kunne tenkt meg en 64-70 mod mustang, lurer på om eg ska kjøpe ett resturerings objekt. hva tror dere en sann bil kommer til å koste om 2-3 år. helst ikje helt vrak men litt oppussing. takker for svar på forhånd. mvh Daniel Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Hei og Velkommen til forumet. Jeg har selv fire mustanger og følger med mye på Mustang fronten og vet om en del objekter rundt om i Norge. Et eksempel: Vet om en 67 Mustang Hardtop til rundt 30,000,- men den mangler dashbord og diverse andre detaljer. Følger med en 289 som må gåes over og en C4 automat. Ganske rustfri bil, men pga den ikke er komplett så er det faktisk i drøyeste laget. Mangler mye småtteri som gjør dette til en dyr bil ferdig. Kjørbare 64-68 Mustang Hardtoper får man får en 45-50,000,- da som vanlig med 6 er, men har faktisk sett noen med V8. Regn med endel påkost ved kjøp av en slik bil.... Jeg tror nok at prosjekter vil ligge på den prisen de ligger ligger på i dag om et par år, muligens at de blir billigere. Tror i grunn det at prosjektene blir litt billigere og prisene på de bra bilene går i været. Nok en gang velkommen til forumet ! :) http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet Februar 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 takker for svar. kunne tenkt meg en V8er. det ska være skikkelig lyd og greier. ;) har drømt om Mustang i noen år no. og syntes faktisk at bilene ska være mest mulig orginal. ca ka koster ett lite resturerings objekt med V8er. Lønner det seg og impotere?? forresten kjempe forum;) mvh Daniel Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Må si jeg kjenner meg igjen, Mustang som første bil er gøy! Regner ikke med at prisene kommer til å forandre seg mye i løpet av to-tre år. 65-66 mod. får du nok fra 30-35.00 med (s)liten 6er i kjørbar, men mulig mangelfull stand. Anbefaler deg å gå for 8er med tanke på enorm deletilgjengelighet, glede og utbedringspotensiale (les trimming). Du kan nok plukke opp et greit prosjekt til rundt 50.000. `65 og `66 mod ligger ganske likt i pris. (early 65 eller 641/2 kan ligge litt høyere) Billigste karosseritype er hardtopp eller coupe, så fastback(kom i `65) og så kabriolet. Automatkasse billigere enn manuell osv osv. Prisene stiger med årsmodellene (noen unntak) frem til noen og `70mod. Som Modmach1 sier kan det fort bli dyrt å kjøpe en bil som ikke er komplett. "95% komplett" i bilanonsene betyr helst at de resterende 5 enten er så dyre eller tidkrevende at selger heller kvitter seg med bilen han gjerne skulle restaurert. Let etter en bil som er komplett og helst rustfri. Det siste er dessverre vanskelig med vårt klima. Ang. bruktimport er jeg usikker på om det er mye å spare. Har et inntrykk av at prisene i f.eks Sverige har lagt seg nær våre. Bilene er billigere i statene, men jeg ville ALDRI kjøpt en bil jeg ikke hadde sett/ prøvd. Slenger med en link med div opplysninger om de forskjellige modellene: http://www.mustangspecs.com/ Lykke til og gratulerer med valg av drømmebil Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Alltid vanskelig å tippe om fremtiden med jeg tror vi kommer til å ta etter USA. Det vil medføre at biler i dårlig ukomplett stand / restureringsobjekter blir billigere, og ferdige, pene biler blir dyrere. Av samme årsak KAN det være lønnsomt å kjøpe en bil i "bruksstand" fra statene, med her er jo risikoen svært høy! Eventuelt drar man over og kjøper en sjøl, eller bruker ett av de mange firmaene som driver med slikt profesjonelt. NB! Sjekk ryktet før du velger firma! Dessuten må man jo regne med påslaget for frakt, moms og vrakpant. En klar fordel med en slik løsning er jo at muligheten for å finne en sliten, men samtidig ganske rustfri bil er større enn i Norge. Mustangene er jo ekstra vriene mht rustsveising i gulvet fordi gulvet er delvis bærende. Billigste amcar med V8 idag er stasjonsvogner og 4-dørsbiler fra 70 tallet. Early Mustang med 6-er må bygges om MYE for å bytte til V8-er. På grunn av Mustangenes store popularitet er sjansen for juks og fanteri desto større, dessverre. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Hei, har ikke så mye jeg skulle sagt om priser og sånt.. Mustanger er jo utrolig fete biler :D Så håper du får til, og håper vi får se prosjektet (Hvis man fremdeles skulle være her ;)) Velkommen til forumet! :) Merkelig nok gleder jeg meg ikke til jeg får lappen, men til jeg skal begynne å bygge om bil ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet Februar 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 blir sikkrt mye "henging" her noen år fremmover. en ting e sikkrt eg ska mustang med V8er. takker for alle svarene. og når bil og alt e på plass (2-3 år) så ska dere få høre om prosjekte mitt.;) Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Her er det mange som har greie på bil, og lurer du på noe så er det bare å poste det her ! :) Håper du får drømmebilen om noen år :cool: http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Jeg fikk seriøst pusteproblemer når jeg så denne første gang: Så utrolig pen!! :eek: :eek: :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Innom hjemmesida mi :D Det liker jeg :D Jo er pen og tøff denne ! Er i siste Amcar Magazine..og til salgs http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Originally posted by Andeeh Jeg fikk seriøst pusteproblemer når jeg så denne første gang: Så utrolig pen!! :eek: :eek: :D :D :D Ja, den der er rett og slett dødslekker! Nydelig bil!! :eek: Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Originally posted by Modmach1 Innom hjemmesida mi :D Det liker jeg :D Jo er pen og tøff denne ! Er i siste Amcar Magazine..og til salgs http://www.moldestuket.com Hver og en side gått gjennom opptil fler ganger ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet Februar 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 den e rå. men eg syntes den skulle ha hatt hesten i grillen, litt for lav og noen andre felger hels ikje krom. så e det fine greier. Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Originally posted by hardrocx den e rå. men eg syntes den skulle ha hatt hesten i grillen, litt for lav og noen andre felger hels ikje krom. så e det fine greier. Da blir grom-looken borte jo.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Originally posted by Andeeh Da blir grom-looken borte jo.. Er enig der. Det er felgen og senkingen som gjør bilen synes jeg :D Men dette er selvfølgelig smak og behag :) http://www.moldestuket.com Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg