Hans Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Originally posted by Modmach1 Er enig der. Det er felgen og senkingen som gjør bilen synes jeg :D Men dette er selvfølgelig smak og behag :) http://www.moldestuket.com nop, den bilen er bare behag ;) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet Februar 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 bilen e kjæmpe fin den, men eg kunne ikje tenkt meg og gjort det samme. domt eg sikrt aldri kommer til å se den:mad: takk for alle svar. Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 Det er nettopp det at man har forskjellig smak som gjør bilhobby givende. Personlig har jeg mest sans for biler med original look, eller "tidsriktige" modifiseringer. Når det er sagt, så synes jeg bilen i siste Amcar er sinnsykt smakfult bygget. Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Februar 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2004 hardrocx: velkommen i klubben "folk under 18 søker amcar å fikse opp til lappen!" Såg litt på Mustang med ein gong sjølv, men fekk ein følelse av at dei var veldig dyre. (les overprisa) Korleis er dine ferdigheter igrunn, mine er litt lave.(har ein følelse av at eg kjem til å spørre litt for masse her på forumet, håper ikkje folk har noko imot å hjelpe oss som treng litt hjelp i ny å ne). Velkommen å lukke til!! Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Trenger ikke kunne mye fra starten. De man derimot må kunne da, er to ting: -Lese seg til kunnskap (ikke så pop blant unge skoletrøtte bilmekkere kanskje?) -Holde på motivasjonen over flere år. Ta en titt på hjemmesida mi. http://home.online.no/~staalgi/index.cfm Et oppgitt hotrodprosjekt jeg overtok for 3 år siden. Mine forkunnskaper bestod av flg: Øve-sveise på et bilpanser. Sveise ei enkel smijernsgrind til mine foreldre. Sveise rust i innerskjermene bak på en gammel Bluebird. Alt annet (dvs det meste) har jeg så lest meg til, siden det er litt llite med lilkesinnede her hvor jeg bor. I tillegg har selvfølgelig alltid vært interessert i amcars og hotrod's. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Har du nok motivasjon gjør du alt og klarer det :) Jeg er 15, og har siden jeg var.. øh.. liten, vært svært interessert i biler og diverse ting som beveger seg :) Jeg skal utdanne meg til bilmekaniker, og jeg elsker å mekke på bil :) Jeg skal nok ikke ha meg fet amcar før etter en stund.. Tenker å bygge opp en volvo eller en granada med v8.. Tør ikke kjøre ordentlig slede før jeg blir gamlere, klarer sikkert bare å have utfor veien eller inni en anna bil med den da.. hehe, må ha litt erfaring :) Lysten å kjøre bil er enorm, så gleder meg til om ikkesålenge, da jeg skal starte å prøvekjøre.. Kjørte bil første gang da jeg var 12/13, med en kadett som en her *host* på forumet eide.. Veit ikke om bilinteresse går i arv eller om man bare henger etter brødre osv.. men alle i min familie har vært smågale etter biler :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet Februar 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 ska bli bilmekaniker eg og. eller ska eg bli motormekaniker. i min familie e det ikje så mye bil interesse men eg e ett untakk. eg ska ha en mustang så eg ska pusse litt på til eg blir ca19-20 for eg vil ha litt erfaring med bil før eg kjører den, vil ikje vrake den. tror eg ska ha en 240 turbo som eg kjører til eg e ferdig med mustangen. Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Catch22 Skrevet Februar 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2004 Hot Rod, likte sida di!! Har nå planer om å bytte ut C-4 kassa mi med en 4tr.toploader kasse. Tenkte jeg skulle prøve å lage en "How to" side gjeldende dette, evt. bare poste fremgangen i et forum (her). Hvordan går det med bygginga og papirmølla? Btw. er så heldig å disponere en `32 Ford roadster som min far bygde/ fortsatt bygger (blir aldri helt fornøyd vet du). Startet tidlig på `90-tallet, godkjent etter tre års arbeid. Var mye "utråkket mark" med godkjenning av biler med glassfiberkaross, men SFRO var gode å ha. Tenkte å poste dette på sida di, men når jeg først er igang: Det skal ikke mye vekt til bak i bilen din før bakakselen slår opp i ramma. Test ut det før du evt. begynner å lage "svigermor sete". Kan hende du må lage vandringsrom i ramma for akslingen, noe jeg ikke tror gutta på biltilsynet er kjempebegeistret for.;) Lykke til videre Siter 5.0L 345hp Motorsport motor, 4tr manuell, Currie bakstuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Februar 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2004 Har tenkg å "C-e" ramma litt akkurat over bakakselen, men det vil bli gjort såpass diskre at jeg regner med det går greit. Første del av papirmølla er unnagjort i den forstand at søknaden er til å starte ombyggingen er innvilget. Har ikke hatt garasjebesøk av de gutta ennå, men det kommer etterhvert når jeg begynner på ramma. Ramma er så langt urørt. Siden karosseriet var såpass dårlig valgte jeg å begynne med det. Til hardrocx og Andeeh: Jeg ville IKKE satset på bilmekanikerutdannelse alene. Da er du henvist til "en plass på gølvet" til evig tid. Om du trives med det pr idag, kan det godt hende du blir lei etter en tid. Hva da? Hadde jeg vært tenåring nå ville jeg uten tvil valgt en ingeniørutdannelse. Gjerne maskiningeniør. Da har du masse jobbmuligheter etterpå, også innen bilindustrien. Se på EU. Grenser viskes ut mer og mer. Hva med å søke jobber på en bilFABRIKK istedefor et bilVERKSTED? Ta en titt i Wheels Magazine. Sveriges fineste Rod 2003 er bygget av en tidligere ansatt på Volvos Designavdeling. Nå jobber han hos Königseg (eller hvordan det skrives). Hiv dere over skolebøkene folkens! Dessuten: Prøv å bygge et bra understell med korrekt camber- og castervinkler, korrekt toe-in/toe out og uten humpsteer på en bil uten å kunne fysikk og matematikk (geometri)! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocx Skrevet Mars 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 tusen takk for alle svar eg har fått. dere får ha lykke til videre med prosjekt og alt annet:) Siter Chevrolet Celebrity 2.8 V6 *wannabe chevy* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg