Gå til innhold

GROM Forsterker kjøps

Ranger emnet

soundman

Anbefalte innlegg

Trenger en ny forsterker i brødboksen... Har flyttet Planet-ampene til Bimmern, og trenger en STOR McIntosh. Så stor som mulig, og helst med 6 kanaler... Da holder det med en amp.

Kan hente på Østlandet, og har en bra bunke cash for riktig forsterker. (kun det beste er godt nok, også på jobben)...

SOUNDMAN

81 BMW 7xxi, Clarion, Planet Audio, MB Quart. 400+ hk

99 Jundai H1-liket. Sony, MTX, MB Quart

90 japse-kasse, Alpine, sony, MB

Quart

91 Transporter, Blå-prikk, MB Quart +?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å presisere, det jeg er ute etter er McIntosh MC4000M. Alt annet er B-vare i forhold. (Har prøvd...)

Ny kostet de mellom 39.000 og 51.000,-, litt avhengig av dollar-kurs.

SOUNDMAN

Quart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Neida, må bare ha noe bra lyd i arbeidsbilen som jeg selv kjører. Har en eldre Bimmer som blir konkurransebil, med Clarion ADCS, et lass forsterkere og en pall MB Quart-elementer.

Du, da? Fått solgt eskroten? Planer for neste sesong?? Et tips, Multimedia er og blir HEFTIG!!!!! Dømte det mye i fjor. En del diverse, men mye bra.

Jeg blir vel ikke ferdig før 2005-sesongen, har planer om å klå de fleset i PROFF LYD.......

SOUNDMAN

Quart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du med den Clarion ADCS spilleren...=)

Bare lurte på hvordan den spilleren er... Har aldri hørt den spilleren i live , men bare lest en del om biler som har brukt akkurat den type spiller...

Hvordan låter den i forhold til f.eks Sony ES, Odr,osv...? Det fins vel ikke mange slike spiller i Norge vil jeg tro..Bare hørt et tilfeldig et system for en pr år tilbake... (kunne faktisk fått kjøpt den da).

Bruker du 4stk D/A omformer "boxene" som mange brukte samme med ADCS utstyret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer bare på hvor mange gamle damer dere har rana for og kjøpe detta sinnsykt dyre annlegs stæsjet eller har dere bare en rik pappa ? :D hehe

neida , er fett at noen fikser det er vel mest snakk om prioritering.. kunne vel fått masse bra bil stereo vis jeg hadde slutta og drekka et år :D

blir artig og se bilene deres en gang håper det blir bra :D

fin den nye bilen din Hillmeister :D så den for en stund siden !

Mvh

Reinert Andersen

Honda Civic 1,4 IS HB

Mod :1997

HK : 90

www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Reinert A

lurer bare på hvor mange gamle damer dere har rana for og kjøpe detta sinnsykt dyre annlegs stæsjet eller har dere bare en rik pappa ? :D hehe

Hehe..neida, har ikke rana noen gamle damer, har full jobb, drekker hver helg, har hus...litt merkelig åssen at det går rundt..:D

PS: soundman=gammel, han har spart i alle år...

Er ganske fornøyd med rolfen ja:D :D

Tja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hillmeister

Hehe..neida, har ikke rana noen gamle damer, har full jobb, drekker hver helg, har hus...litt merkelig åssen at det går rundt..:D

PS: soundman=gammel, han har spart i alle år...

Gammel mann som jobber døgnet rundt kjenner jeg han rett.

Gutten skal bruke 2 år på å bygge en bil som skal tape med ett poeng for meg :D

Ps: Blir nok kanskje mer enn ett poeng også siden jeg bytter forsterker merker :D :D :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehhe..Jeg har i alle fall ikke rana noen nei....!

Bare begynte i det små når jeg fikk lappen..Så har jeg bare bygget meg opp litt etter litt... Drevet å kjøpt & solgt...For en stri..:rolleyes:

Så det har hendt at det har løpt en del masse lapper ut av lommeboken av og til... men man bare lever en gang så , så da gjelder det å få med seg moro da vet mens man er "ung"...

Også har jeg aldri hatt den "tanken" at je ikke kan få tak i det og det.. ;)

For min del så verken drikker eller røyker je..Sparer masse penger der...:D

Og har heller ikke noe stort banklån, store utgifter som F.eks familie,barn,hus,osv..Ække noe for mæ det der.. Tenker med det store "hodet" jæ..:o

Leier billig hybel via firma i Oslo jeg..Hippi...Sparer jo en del der oxo.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockford??? Seat. Du må huske på at den bilen bygde jeg på en snau uke, ute, i Januar.... Godt du kaster ut Råkkfård-greiene.... Var i EU på Søndag, og de pusher jo badevekter ned mot 1/2 pris, jo.

Det er bare 2 ADCS i landet, så det er sannsynligvis den jeg har 190e kunne kjøpt. Har faktisk bare hørt en bil med den spilleren, og det er litt tynt å sammenligne, den brukte HELT andre forsterkere og elementer. Men,,,, Burr-Brown DA-convertere er ikke noe B-lag.

Har ikke ranet en eneste gammel dame, har ikke tid til det. Startet for en del år siden med billig, men bra utstyr, solgt, byttet, kjøpt brukt osv. Det viktige er å ha en plan, så en ikke byttet bare for å bytte.

Det frontsettet som jeg brukte da Rockford Seat slo meg i en NM-runde med ett poeng, har vært med siden 1997, og spiller fortsatt BRA. (trenger vel ikke nevne at det er MB Quart Q-serie?)

SOUNDMAN

Quart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rockford ja... ikke akkurat noen lettvektere det nei... Etter jeg kjenner til..

Dette med salg,bytting,kjøping er ikke greit av og til.. Har kjøpt masse og bytta ut masse.. Ikke bra for lommeboka.. Beste er å vite man SKAL HA og bruke i bilen. Og kjøpe litt etter litt akkurat det men skal ha. Da har man bra utgangspunkt å begynne på.

Nå har jeg da funnet frem til det jeg skal ha i bilen en stund.. Mulig kanskje bare å bytte Odr spilleren over til P9/D7 spiller og midbassen over til Macrom slik at frontsettet blir komplett Macrom.

Hm ja det kunne jeg vel tenkte meg ja.. AT det kun bare finnes så mange som 2stk ADCS spillere her landet.

Lurer ikke på om han jeg kunne få kjøpt det fra het Stig eller no.. Mener han jobba hos El-spectra ller no i Oslo.

Mange år siden jeg prøvde å kjøpe en slik spiller.

Mener at jeg leste et sted at det er kun produsert 100spiller av denne spilleren.

Han derre "Woddy" som han blir kalt i sverige. Som brukte børk i bilen sin, spilleren hans har nr 40 i rekka Vet jeg.

Burr-Brown DA-convertere er ikke noe skitt nei... power. Sitter disse i den dsp boxen eller det slik løse som bare kobles til?

Har du oxo programmet til spilleren slik at man kan bruke en pc å koble til å la den ta grunninnstillingene?

MB-Quart er konge det da.. Men aldri hørt skikkelig på dem. Men leser at dem er veldig bra og spiller skikkelig pent=)

Mener at de vinner biler i USA i 1996-97 hadde nesten alle av dem MB-Quart + Soundstream produkter. Leste det et sted.

Kjipt å bli slått med 1 poeng av han med "lille bilen sin".. Men neste gang står du han med 1 poeng..hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider